مفید غلامی راد از اعتبار ویژه سازمان مدیریت برنامه و بودجه برای مدیریت پسماند مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مفید غلامی راد در جلسه شورای برنامه ریزی استان که صبح امروز در استانداری مازندران برگزار شد شمارجمعیت مازتدران را بیش از 3 میلیون نفر برشمرد و اظهار داشت: میزان جمعیت شهری استان حدود 60 درصد و میزان شهرنشینی در کشور حدود 71 درصد است.

وی میزان جمعیت روستانشینی را 40 درصد در مقابل 26 درصد کشور اعلام کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی نیز براساس آمار سال قبل 40درصد و نسبت اشتغال 38 درصد و نرخ بیکاری 8.5 درصد  و نرخ تورم 24.7 درصداست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران متوسط درآمد سرانه خانوار شهری را 44 میلیون تومان درمقایسه با 37 میلیون تومان ملی عنوان کرد و گفت: ارزش افزوده بخش صنعت نیز 62 هزار میلیارد ریال، ارزش بخش معدن 528 میلیارد ریال و ارزش کشاورزی 84 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه سرانه زمین صنعتی در استان 6 مترمربع در مقایسه با 15 متر مربع سطح ملی است ،تصریح کرد: نرخ رشد تولید ناخالص ملی 8.7 درصد است.

غلامی راد با بیان اینکه متوسط بارندگی 620 میلی متر با 6 میلیارد مترمکعب پتانسیل آبی است ،گفت: 75 درصد آبهای استانی سطحی و مابقی زیرسطحی است.

وی افزود:تاکنون به رغم تلاش های دولت های مختلف، 9 درصد آب های سطحی در استان مهار شده است و این درحالی است که این میزان در سطح ملی 40 درصد بوده و وضعیت مهار آبهای سطحی در استان مناسب نیست و تامین آب شرب استان از آبهای زیرزمینی با 95 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به وضعیت نامناسب پسماند در استان گفت: روزانه 3 هزار و 150 تن زباله در استان تولید می شود.

غلامی راد با بیان اینکه 110 هکتار زمین محل دفن زباله شده است ادامه داد: 34 میلیارد تومان اعتبار بمنظور تجهیز و ساماندهی پسماند استان های شمالی در ردیف بودجه در نظر گرفته شد علاوه بر آن مقرر شد  25 میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند استان به برنامه و بودجه مازندران اختصاص یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.