منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا روز گذشته به تصویب رسید و در این بین بندرامیراباد بعنوان یکی از مناطق تجاری مهم در شمال کشور در مسیر توسعه بیشتر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزییات لایحه موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو را بررسی کرده و در نهایت به جزییات آن براساس 5تبصره اعلام شده در متن لایحه، رای دادند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم در گفت وگویی با خبرنگار ایلنا در مورد تصویی این لایحه و اثرگذاری آن بر منطقه گفت: در این مصوبه بنادر مهمی مانند منطقه ویژه امیرآباد نقش اصلی و اساسی در مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و 6 کشور اوراسیا ایفا خواهد کرد.

علی‌محمد شاعری، هدف از این مصوبه را ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و 6 کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل روسیه، قرقیزستان، قزاقستان،بلاروس، ارمنستان و ویتنام دانست.

وی با اعلام اینکه با اجرای این مصوبه این کشورها در چارچوب موافقتنامه منطقه آزاد تجاری به فعالیت اقتصادی و مبادلات تجاری و بازرگانی خواهند پرداخت؛ یادآور شد: با تصویب و اجرای این مصوبه شاهد رشد و توسعه بیشتری در بندر امیرآباد خواهیم بود.

شاعری همچنین هدف دیگر این مصوبه را تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و 6 کشور اتحادیه اقتصادی اوراسیا اعلام کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه توسعه، آزادسازی و تسهیل تجارت کالا از طریق کاهش یا حذف موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای از مهم‌ترین اهداف این مصوبه است؛ یادآور شد: ایجاد بستری مناسب برای تشکیل منطقه آزاد تجاری که در آن عوارض و سایر مقررات محدودکننده تجاری حذف خواهد شد از دیگر اهداف این موافقتنامه مهم است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حمایت از همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین طرف‌ها و ایجاد چارچوب مناسب در جهت افزایش همکاری‌های نزدیک‌ و تسهیل ارتباطات بین کشورهای عضو در این مصوبه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شاعری افزود: در این مصوبه بنادر مهمی مانند منطقه ویژه امیرآباد نقش اصلی و اساسی در مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و 6 کشور اوراسیا ایفا می کند و شاهد رشد و توسعه بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.