وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : صادرات 2 و نیم برابری صادرات از بنادر استان از اهداف مهم در سالجاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد جواد جهرمی صبح امروز در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در ساری به ظرفیت های مازندران در حوزه های کشاورزی،گردشگری و شیلات  اشاره کرد و اظهار داشت: اما خاویار ایرانی که از ظرفیت های کشور و استان مازندران است؛ مغفول مانده است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی افزود: مازندران با وجود ظرفیت های مختلف اما به درستی از این پتاسیل ها به خوبی بهره گیری نشده است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منابع و سطح زیر کشت مازندران قابل تجدید نیست در چنین شرایط باید افزایش بهره وری و استقاده از منابع مورد توجه قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه تسهیل و حمایت از فرایندهای کسب و کار و سرمایه گذاری  از اهمیت بالایی برخوردار است ، بر ضرورت رفع موانع و نقصیه ها در این زمینه تاکید کرد.

آذری جهرمی با یادآوری اینکه تامین منابع مالی و کاهش ریسک سرمایه گذاری دو موضوع مهم برشمرد و تصریح کرد: مشکلی برای تامین منابع مالی و سرمایه گذاری نداریم.

وی افزایش بهره وری را یکی از موارد مهم در حوزه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری دانست و گفت: استانداردها در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فعالیت استارت آپ ها با جدیت دنبال شود ادامه داد: شرایط خاص کشور ایجاب می‌کند تمیهدات لازم را برای صادرات محصولات فراهم کنیم، در حال حاضر سهم کمی از بازارهای بین المللی و منطقه‌ای داریم.

وی به تقویت صنایع تبدیلی در استان اشاره کرد و افزود: باید برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از ظرفیت بخش‌های مختلف بهره گرفت.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: برپایی این همایش و نمایشگاه ها فرصت خوب برای فعالان و تجار است تا از ظرفیت بالقوه و بالفعل استفاده کرده تا به دستاوردهای مناسب دست پیدا کرد.

وی اعلام کرد: هدف گذاری 2 و نیم برابری صادرات از بنادر استان از جمله اهداف مهم دانست و تصریح کرد:تلاش می کنیم تا بروکراسی های اداری را از سر راه سرمایه گذاران برداریم.

آذر جهرمی گفت: سهن کمی از بازارهای بین المللی و منطقه ای داریم از اینرو باید محصولات را به بازارهای منطقه ای و جهانی صادر کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.