مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در همایش "با حافظان وحی " تأکید کرد که محور اصلی فعالیت‌های آموزش‌وپرورش، تربیت دینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عسکری نیکزاد عصر امروز در دومین همایش با حافظان وحی، تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران که در استانداری این استان برگزار شد، قرآن را تنها مرجع و سندی برشمرد که سعادتمندی دنیا و آخرت انسان را تأمین می‌کند ،اظهار داشت: امروز افتخار می‌کنیم که میزبان 100 دانش‌آموز و فرهنگی نخبه قرآنی هستیم که بهترین ‌های کشور و استان هستند.

وی با اظهار تأسف از برخی بی‌مهری ‌ها نسبت به آموزش‌وپرورش، تأکید کرد که محور فعالیت‌های آموزش و پرورش تربیت و اولویت آن تربیت دینی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با اشاره به مهم ترین فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش این استان، گفت: در سال 77 با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر گسترش دارالقرآن‌ ها، تعداد دارالقرآن‌ های کشور به 650 واحد رسید که در سال 88 با دایر شدن مدارس قرآن، فعالیت دارالقرآن‌ ها کاهش یافت و مجددا از سال 92 فعالیت آن‌ها پررنگ شد.

وی افزود: در حال حاضر 34 واحد دارالقرآن در مازندران فعال است.

نیکزاد به شرکت بیش از 200 هزار نفر از دانش‌آموزان مازندران در مسابقات قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح مصباح‌الهدی با محوریت شناخت وجوه شخصیتی امام علی (ع)، اجرای طرح جامع فرهنگ اقامه نماز، اجرای طرح مبین ویژه مدیران مدارس از دیگر فعالیت‌های سالانه آموزش و‌پرورش است.

وی به ساماندهی ائمه جماعت روحانی مدارس استان اشاره و تصریح کرد: بیش از یک ‌هزار مدرسه مازندران امام جماعت روحانی دارند.

نیکزاد همچنین به اجرای طرح "درس‌هایی از قرآن" در 1350 مدرسه با حضور 106 هزار نفر از دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در طرح نور یا نهضت ملی حفظ قرآن، بیش از 62 هزار دانش‌آموز شرکت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.