در نخستین شب از لیالی القدر ،نوای " الغوث الغوث " در مازندران طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مردم مومن و خداجوی مازندران با حضور در مساجد ، حسینیه ها ، امامزادگان ، بقاع متبرکه ، مصلی ها ، هیات ها و منازل مراسم نخستین شب از شب های پرفیض قدر را برگزار کردند.

شب زنده داران مازندرانی به ویژه جوانان در نخستین شب از شب های قدر با خواندن دعا از جمله دعای جوشن کبیر ، زیارت عاشورا ،مکارم اخلاق و ابوحمزه ثمالی و بر سر گرفتن قرآن کریم با خدای خود به راز و نیاز پرداخته و طلب مغفرت کردند.

اشک های عاشقان غبار چهره می شست و توبه و استغفار غبار دل ، در شب ضربت خوردن حضرت علی (علیه السلام) پیروان این امام بزرگوار با واسطه قراردادن نخستین امام شیعیان و مهدی موعود ،آخرین کوکب آسمان ولایت ، از خداوند کریم طلب بخشش کردند.

مساجد ،تکایا و مصلی مازندران مملو از عاشقانی بود که فارغ از هیاهوی دنیا، در گوشه ای دنج بر آستان دوست سرتعظیم فرود آوردند؛ بانوان و کودکان نیز در مساجد حضور داشتند و تا موعد سحر به دعا و راز و نیاز پرداختند.

شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است و پروردگار در این شب توجه ویژه ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه ای جهت آمرزش آن ها قرار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.