به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان در خطبه های پیش از نماز جمعه ساری افزود : تعدادی از پروژه های استان از جمله در زمینه صنایع فولاد و پتروشیمی به خاطر کم توجهی ها و همچنین مشکلات زیست محیطی معطل مانده بود که با رایزنی های انجام شده این موانع برطرف شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران از بهره برداری دستکم یکهزار و 310 طرح عمرانی طی یک سال گذشته در استان خبر داد و تاکید کرد که تکمیل طرح های نیمه تمام استان با اولویت دنبال می شود.
وی اعتبار هزینه شده برای طرح های بهره برداری شده در یک سال اخیر را حدود 25 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : متاسفانه یکی از مشکلات در استان وجود تعداد زیادی طرح نیمه تمام است که تکمیل آنها سال ها زمان خواهد برد.
حسین زادگان تاکید کرد : برنامه دولت و به پیروی از آن برنامه استان این است که تا طرح های نیمه تمام تکمیل نشوند ، طرح جدیدی شروع نشود.
استاندار مازندران قطع وابستگی به واردات کالا را یکی از برنامه های مهم برای استحکام استقلال کشور برشمرد و اظهار داشت : هم اکنون 70 درصد کالاهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و تلاش همگانی بر این است که با رفع مشکلات و موانع این رقم را به صد درصد افزایش دهیم.
وی افزود: ما در استان مازندران به صورت جدی رفع موانع تولید را در دستور کار داریم و یکی از اقداماتی که انجام دادیم آزاد کردن تعدادی از کارخانه ها از تملک بانک ها بوده است.
حسین زادگان توضیح داد : در مجموع 170 کارخانه در استان به خاطر مشکل بدهی به تملک بانک ها درآمدند که تاکنون 74 کارخانه را از تملک بانک در آورده ایم و سعی خواهیم کرد بقیه را هم تا پایان امسال به مدار تولید برگردانیم.
نماینده عالی دولت در مازندران یکی از اقدامات انجام شده طی چند ماه استانداریش را دنبال کردن جدی تاسیس منطقه آزاد در مازندران برشمرد و توضیح داد : به رغم اینکه استارت منطقه آزاد در کشور ابتدا در مازندران زده شد ، اما به دلیل اختلاف نظر نخبگان این کار تا کنون به سرانجام نرسیده بود.
وی ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، ارتقای ساختار گمرکی ، تشکیل پایانه های صادراتی و غیره را از مزایای تاسیس منطقه آزاد برشمرد و گفت : در حال حاضر پیشنهاد تاسیس منطقه آزاد در سه نقطه مازندران را دادیم که در گام اول با موفقیت همراه و در کمسیسون تخصصی مصوب شد و امیدواریم مراحل بعدی را هم با موفقیت پشت سربگذاریم .
حسین زادگان با اعلام این که مازندران می تواند به مهم ترین کانون دیپلماسی اقتصادی کشور تبدیل شود ، از برنامه ریزی برای این منظور در استان خبر داد و افزود : هجدهمین اجلاس اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر در بیست و یکم ماه خرداد در مازندران برگزار می شود. استاندار مازندران عدم توجه به بخش خصوصی را از مشکلات اقتصادی دانست و گفت : با رفع موانع برای اخذ مجوزهای لازم باید به این بخش کمک کرد تا اقتصاد را ساماندهی کند.
وی با اعلام این که در یک سال اخیر 13 میلیارد ریال به بنگاه های اقتصادی استان نقدینگی تزریق شده است ، اظهار داشت : خروج از اقتصاد تک محصولی به طور جدی باید در کشور اتفاق بیفتد تا در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا مشکلات کمتری متوجه مردم شود.
او ادامه داد : رونق بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت دریا نیز می تواند رونق بخش اشتغال در استان مازندران باشد و باید در این زمینه نیز به صورت جدی ورود کرد.
حسین زادگان یکی از پیش نیازهای بهره برداری مناسب از ظرفیت دریا در مازندران را آزادسازی سواحل دانست و گفت : باید با همکاری قوه قضاییه در بحث آزاد سازی سواحل به صورت جدی ورود کنیم و در حال انجام این کار هستیم .
وی از تعریف 36 اسکله تفریحی و توریستی همراه با امکانات پرورش ماهی در سواحل مازندران خبر داد و افزود که این اقدام هم به منظور بهره گیری بهینه از ظرفیت اقتصادی دریا در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار مازندران همچنین با اشاره به خسارت سیل و سیلاب سال جاری ، گفت : دولت تاکنون همه تلاشش را برای کمک به سیلزدگان به کار گرفته و در همین زمینه هفت هزار میلیارد ریال برای جبران خسارات سیل به بخش کشاورزی اعتبار به مازندران اداده است.
وی افزود : همچنین تاکنون 220 میلیارد ریال اعتبار هم برای جبران خسارت سیل به واحدهای مسکونی به استان اختصاص یافته است.
9919/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.