رضا غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از اردیبهشت امسال تعرفه مصرف مشترکین خانگی برق افزایش هفت درصدی داشته است در صورتی که توانیر برای پر مصرف ها 16 درصد نیز افزایش بیشتر از این مبلغ را در نظر گرفته است.
وی پیک مصرف برای استان مازندران را از 15 خرداد تا 15 شهریور عنوان کرد و گفت : در این مدت تمامی مشترکین خانگی که مصرف خود را مدیریت نکنند و از الگوی مصرف تجاوز کنند با افزایش 23 درصدی بهای برق مصرفی رو به رو خواهند شد.
مدیرکل شرکت توزیع برق مازندران همچنین اعلام کرد که الگوی مصرف برق برای مشترکین خانگی مازندران در ایام پیک( تابستان) 400کیلووات است در حالی که در باقی سال این میزان به 200 کیلووات کاهش می یابد.
غفاری افزایش تعرفه مصرف برای مشترکین پر مصرف را اقدامی در جهت اصلاح الگوی مصرف و همچنین ایجاد عدالت در میان مشترکین عنوان کرد و گفت : نباید میان مشترکینی که مصرف غیر اصولی دارند با کسانی بدرستی مصرف برق را مدیریت می کنند ، شرایط یکسان باشد.
وی اظهار داشت : البته افزایش تعرفه به منظور جریمه فقط برای مشترکین خانگی است و برای واحدهای تجاری و صنعتی همان افزایش نرخ هفت درصد را خواهند داشت که در سراسر کشور یکسان است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران میانگین نرخ برق مصرفی به ازای هر کیلووات ساعت در سال گذشته را 110 تومان اعلام کرد و گفت : مصرف برق در استان طی تابستان تا 2 می شود و به همین دلیل هم تابستان گذشته در برخی روزها مجموع برق مصرفی استان از سه هزار مگاوات نیز عبور کرد که رکورد جدیدی محسوب می شد.
استان مازندران حدود 2 میلیون مشترک برق دارد که از این تعداد حدود 70 درصد خانگی و باقی مشترکین صنعتی ، کشاورزی ، تحاری و دیگر موارد هستند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.