استاندار مازندران گفت: مطالعات معدنی مناسبی در استان انجام نشده است که بنا داریم از طریق امکانات هوایی ظرفیت‌های معدنی را شناسایی کنیم.

احمد حسین زادگان در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران که صبح امروز در استانداری برگزار شد، به مشکلات حوزه معدن پرداخت و اظهار داشت: معدن مناسب در استان مازندران نداریم ؛مطالعات مناسبی در حوزه معدن مازندران نیز انجام نشده است. از اینرو مقرر شد از طریق امکانات هوایی ظرفیت‌های معدنی استان را شناسایی کنیم.

وی افزود: مشکلات معدن دلایل مختلف دارد اما لازم است برای شناسایی ظرفیت های موجود در حوزه  معدن اقدام مناسب صورت گیرد.

استاندار مازندران گفت: برخی از کارخانجات در استان خوب کار می‌کنند اما برای افزایش ظرفیت با چالش‌های نقدینگی مواجه هستند که نیاز به تقویت دارند.

وی به مشکلات صنعت ،معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: در حوزه صنعت کارخانجاتی داریم که تملک بانک درآمده اند برخی هم درصد فعالیت آنها کم شده که نیاز به افزایش ظرفیت دارند.

استاندار مازندران گفت: در حوزه تجارت، رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی هدف گذاری شده و باید تا پایان برنامه ششم این برنامه محقق شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 10 درصد برنامه افق صادراتی شامل 375 میلیون دلار محقق شده است و این درحالی که هر ساله باید 25 درصد رشد صادرات در استان داشته باشیم.

حسین زادگان افزود: هر چند مشکلات در بخش های مختلف وجود دارد ؛  باید موانع موجود در بخش صادرات در استان شناسایی و مشکلات مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی موانع را به ما اعلام کند و برای رفع آن اقدام مناسب انجام دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.