سرهنگ حسین علی مجیدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بامداد جمعه در یک عملیات غافلگیرانه، یک باند قطع و قاچاق چوب در جنگل افراچال ساری واقع در پشت سد شهید رجایی شناسایی و منهدم شد.
وی افزود: در این عملیات یک سرکرده باند و 2 نفر چوب بر دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل شدند و 2 تن دیگر نیز از محل گریختند که کارگران سرکرده باند بودند و وظیفه نگهبانی برای چوب بری را بر عهده داشتند.
فرمانده یگان حفاظت منطقه ساری همچنین اعلام کرد: سرکرده این باند دارای سوابق متعددی در قاچاق چوب های جنگلی بوده و اخیراً نیز به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.
مجیدی میزان چوب های ضبط شده را پنج اصله راش عنوان کرد و گفت: این گونه از درختان از با ارزش ترین چوب های جنگلی مازندران هستند که مورد بیشترین هجوم قاچاقچیان قرار دارند.
به گفته او از ابتدای امسال تاکنون 15 مورد قاچاق و قطع غیر قانونی چوب فقط در شهرستان ساری اتفاق افتاد که برای همگی تشکیل پرونده و به مراجه قضایی تحویل شدند.
فرمانده یگان حفاظت منطقه ساری کمبود تجهیزات، کمبود نیرو و اعتبارات ناکافی را از دغدغه های یگان حفاظت مازندران عنوان کرد و گفت: استان مازندران بیشترین میزان پوشش جنگلی و تراکم جنگلی کشور را دارد و برای تامین حفاظت ان در مقابل سودجویان باید نگاه ملی به این امر صورت بگیرد.
مازندران دارای 2 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی با نام منطقه ساری و دیگری به نام منطقه نوشهر است که یک میلیون و 181 هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی مازندران زیر پوشش منابع طبیعی منطقه ساری قرار دارد.
بر اساس آخرین گزارش ها در سال 97 بیش از یکهزار فقره قاچاق چوب در جنگل های مازندران زیر پوشش اداره کل منطقه ساری کشف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ماقبل حدود 40درصد افزایش نشان می دهد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.