عباسعلی نجفی از خسارات جاده ای 296 میلیارد تومانی سیل اخیر در استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،صبح امروز عباسعلی نجفی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به خسارات جاده ای 296 میلیارد تومانی سیل اخیر در استان مازندران گفت: متاسفانه در جریان سیل اخیر 10400 کیلومتر از راه های مازندران شامل آزادراه،بزرگ راه،راه های شهری و روستایی دچار آسیب شد.

وی گفت: بیشترین خسارات در محور شریانی سوادکوه،هراز،کیاسر و سمنان و شرق مازندران بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ادامه داد: در زمستان گذشته میزان حدود 50 هزار تن نمک،شن و ماسه در جاده های برون شهری مصرف گردید.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری مازندران به همت و تلاش همکاران در سه سال متوالی بیشترین کاهش آمار تصادفات جاده ای را داشته است،گفت: 3 هزار و 900 کیلومتر خط کشی راه ها،30 هزار نصب علائم اخباری و انتظامی و هشداری،ایجاد 33 روشنایی نقطه ای و 5 کیلومتر و پانصد متر روشنایی طولی از جمله کارهایی بود که در سال 97 در جاده های استان عملیاتی شد.

نجفی ادامه داد: همچنین حدود 11 کیلومتر در بحث روشنایی جاده ای کمربندی نوشهر و چالوس در دست اجرا است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 12 درصد از روشنایی جاده ای کشور در استان مازندران است،گفت: در سطح جاده های استان حدود 3 هزار و پانصد کیلومتر روشنایی وجود دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از حمل 18 میلیون تن بار از طریق واحد حمل و نقل استان خبر داد.

وی در ادامه از جابجایی 4960 مسافر در سال 97 خبر داد و بیان کرد: این جابجایی با 5297 وسیله نقلیه عمومی اعم از 226 اتوبوس،994 مینی بوس و 4077 سواری صورت گرفت.

نجفی با اشاره به اینکه در استان در بخش ترانزیت 47 هزار تن جابجایی صورت گرفته است،گفت: از این آمار 527 هزار تن مربوط به صادرات و 3001 تن آن واردات بوده است.

وی همچنین از 261 مورد برگزاری مناقصات و مزایده در سال گذشته در بحث راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد و گفت:متاسفانه از این تعداد تنها 61 مورد عملیاتی شد و مابقی بعلت کمبود بودجه متوقف شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.