مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت::15 میلیون نفر در کشور فشار خون دارند که 20 درصد کنترل شده است و 80 درصد مردم از این بیماری خبر ندارند .

به گزارش خبرنگار ایلنا،صبح امروز جلسه  ستاد اطلاع رسانی آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور فرزاد گوهردهی،مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار گردید.

فرزاد گوهردهی با اشاره به اینکه پیامدهای فشار خون بالا باید اطلاع رسانی شود افزود:تمام افراد بین 30 تا 70 سال فشارشان سنجیده می شود .

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت دارای فشارخون بالا، از فشارخون خود اطلاعی ندارند، ادامه داد: بر اساس آمارهای ثبت شده از سال 1990 تا 2016، شیب ابتلا به فشارخون، روند صعودی طی کرده است.

گوهردهی خاطر نشان کرد:15 میلیون نفر در کشور فشار خون دارند که 20 درصد کنترل شده است و 80 درصد مردم از  این بیماری خبر ندارند .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت:بسیج ملی کنترل فشارخون، از تاریخ 27 اردیبهشت ماه، همزمان با روز جهانی فشارخون، با شعار 'فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم'، در سراسر کشور، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد :یک سوم جمعیت مبتلا به فشارخون بالا هستند، همچنین، یک چهارم جمعیت بزرگسال مبتلا به چربی خون بوده و یک سوم جمعیت نیز چاق بوده و 60 درصد جمعیت کشور، فعالیت فیزیکی کافی ندارند.

گوهردهی گفت :سالانه، 100 هزارنفر در اثر ابتلا به بیماری های ناشی از فشارخون بالا ازبین می روند که از این آمار 28 درصد زنان و 25 درصد مردان به فشارخون بالا مبتلا هستند.

گوهردی با بیان اینکه امروزه، مردم از الگوی تغذیه ای ناسالم و غیرمنطبق با سلامتی، پیروی کرده و تغذیه مناسبی ندارند، اضافه کرد: میزان متوسط نمک مصرفی در ایران، 12 گرم است و چنانچه این میزان به 3 گرم کاهش پیدا کند، یک سوم از ابتلای به بیماری های قلبی و عروقی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.