معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت و ملت در سال رونق تولید مسوولیت متقابل برعهده دارند و باید بدانیم همه حلقه ها به هم متصل هستند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی فر روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در سالن اجتماعات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: تولید تنها راه نجات کشور است و باید برای رونق تولید تلاش مضاعف شود.

وی گفت: در بخش سیل وظیفه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص است  ومدیریت برای رساندن بموقع کالا به دست مصرف کننده مهم است و در این مسیر اولویت ما گروههای هدف هستند . باید بازگشت به زندگی و کار در مناطق سیل زده با مدیریت پس از بحران منسجم و یکپارچه اتفاق بیفتد.

این مسوول تصریح کرد: درگیری خانواده ها و بنگاههای آسیب دیده در سیل باید رفع شود و همه با عدد و ارقام در این بخش و در بخش بازنشستگان آسیب دیده وارد عمل شویم. 

صادقی فر با اعلام اینکه بیش از 80درصد جامعه از گروههای هدف ماست؛ گفت: گروههای مختلفی از کارگران در سیل اخیر آسیب دیدند و درخواست داریم با آمار وارد شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: باید مشکلات با عدد و ارقام مورد نیاز بررسی و اعلام شود و با توجه به اینکه ایران،  ششمین کشور پرحادثه جهان است باید اتحاد بیشتری داشته باشیم. 

صادقی فر بیان داشت: در کنار ساماندهی در ساختار باید با همدلی و تلاش برای رفع مشکلات اقدام و با بسیج همه امکانات وارد شویم.

وی گفت: ما از بالاترین سرمایه اجتماعی برخورداریم و همین کمک رسانی توسط گروههای مختلف در سیل توسط آحاد مختلف مردم در کشور بیانگر این ادعاست.

این مسوول یادآور شد: 

تجربه نشان داده به هر میزان سرمایه اجتماعی در محلی که حادثه سیل رخ داده بیشتر باشد، احتمال بسیج مردمی در حین و پس از سیل برای کمک بالاتر می‌رود. اقدامات دولتی و اعتماد متقابل مردم در این بلای طبیعی به گونه ایی بود که افزایش اعتماد و در نتیجه قوی تر شدن سطح تعامل و سازماندهی حین و پس از بحران را به همراه داشت. سرمایه اجتماعی باعث اعتماد به یکدیگر در کمک رسانی حین و پس از سیل می‌شود و میزان مسولیت پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی را افزایش می‌دهد. مدیریت آوارگان سیل مستلزم اعتماد جامعه محلی به دولت است در غیر این صورت میزان خسارت به چند برابر خواهد رسید.سرمایه اجتماعی در مراحل مختلف دچار تهدید شد و اکنون میبینیم که خود مردم وارد عمل شده و با همکاری سازمان های مردم نهاد با تکیه بر نیروهای مردمی و اعتماد اجتماعی وارد عمل شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: همه ما باید امیدآفرینی کنیم و در این بخش باید تلاش شود و وزارتخانه ما بالاترین سرمایه اجتماعی را داراست و باید این مهم حفظ شود.

صادقی فر افزود: با همراهی و اتفاق نظر می توان اتفاقات خوبی را رقم زد و باید اعتماد اجتماعی را در جامعه افزایش و در پویایی این وزارتخانه بعنوان وزارتخانه ای که گروههای هدف بالایی را در خود دارد؛ تلاش کرد.

وی با اعلام اینکه در سیل اخیر مازندران سربلند خارج شد؛ اظهار داشت: پویش همدلی بی نظیری در استان حاکم بوده است و عملیات مناسبی انجام شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال سال تولید ملی است و در تداوم سالهای گذشته، باید عزم و اراده ملی و مسوولیت متقابل داشته و بدانیم همه ما مسوول هستیم.

 

صادقی فر گفت: در رونق تولید همه ما مسئولیت متقابل داریم و دولت با تولید و ملت با مصرف کالای داخلی، تلاش کنند.

وی افزود: مسوولیت دولت و ملت در کشورهای مختلف وجود دارد و به فکر اشتغال داخلی هستند و تولید ناخالص داخلی را افزایش می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.