به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوای مازندران روز پنجشنبه این هفته (دیروز) در بعضی مناطق مانند ساری به 37 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که برای ماه اردیبهشت کم سابقه است.
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که بر اساس نقشه های پیش یابی ، دمای هوای استان از امروز تا اواسط هفته آینده بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد خنک می شود.
علیرضا غلامپور با اشاره به آغاز روند کاهشی دمای هوا در استان ، افزود : دمای هوای مازندران امروز جمعه در گرم ترین زمان به طور میانگین به 29 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که نسبت به روز گذشته کاهش هشت درجه ای را نشان می دهد.
وی اضافه کرد : دیروز ساری با 37 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین منطقه استان مازندران بود ، در حالی که امروز مای هوا در این شهر در گرم ترین زمان به 27 درجه رسید.
غلامپور گفت : روند کاهشی دمای هوای مازندران تا روز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و سپس رو به گرما خواهد رفت.
جدول پیش بینی هفت روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که کاهش نسبی دمای هوای استان طی چند روز آینده با بارش پراکنده باران هم همراه بخواهد بود.
بارندگی و وزش باید نسبتا شدید همراه با رعد و برق بر اساس اعلام هواشناسی از عصر امروز از غرب و مناطق کوهستانی مازندران شروع می شود و طی روزهای شنبه و یکشنبه به مناطق مرکزی و شرقی استان می رسد.
بر اساس گزارش هواشناسی ، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مازندران 660 میلی متر باران بارید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 43 درصد افزایش دارد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.