به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق آمار رسمی از اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس مازندران درحماسه آزادی خرمشهر 6هزار نفر شهید و 24هزار نفر از هموطنان بویژه رزمندگان مجروح شدند و مازندران با حضور نیروهای رزمنده در قالب سه تیپ بیت المقدس ، 27نور و تیپ 25کربلا ، 226 شهید در این حماسه تقدیم کرد.
از آنجاییکه سالروز آزادی خرمشهر امسال مصادف با شب احیاء است، برنامه های روزشمار گرامیداشت خرمشهر از اول تا چهارم خرداد خرداد با محوریت قرآنی در مساجد، حسینیه ها و امامزادگان استان مازندران اجرایی می شود.
برنامه های گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر توسط کمیته های مردمی ، بانوان، اطلاع رسانی و رسانه ، فرهنگی و تبلیغاتی ، ایثارگران ، ورزش و جوانان ، نیروهای مسلح ، فضای مجازی و کمیته روستایی در مناطق مختلف استان مازندران اجرایی می شود.
مهمترین برنامه اجرای برنامه های فرهنگی در رده های بسیج مازندران ، حضور و سخنرانی فرماندهان و وراویان در محلات و مساجد ، دیدار با پیشکسوتان عملیات فتح خرمشهر ، مسابقات قرآنی ، طرح آموزش سبک زندگی بانوان ، مسابقه کتابخوانی ، همایش شعر و خاطره ، نمایشگاه کتاب ،عطر افشانی مزار شهدا و تقدیر از خادمان ایثار است.
پخش فیلم های کوتاه و قصه گویی از حماسه های فتح خرمشهر ، ایستادگی و مقاومت مردم و رزمندگان در 19 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های گرامیداشت سوم خرداد امسال استان مازندران است.
سوم خرداد که مصادف با روز جمعه است ،صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مختلف مسلح در حسینیه عاشقان کربلا ساری با تلاوت قرآن و خاطره گویی از حماسه آزاد سازی خرمشهر برگزار می شود.
طبق برنامه ریزی فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در سوم خرداد درپیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد.
در عملیات آزاد سازی خرمشهر پنج هزارو 400کیلومتر از وسعت تصرف شده خرمشهر آزاد شد و در این عملیات دشمن 16هزار کشته و مجروح و 19هزار اسیر داده است.
در این عملیات 550تانک و نفر بر، 53هواپیما ، سه فروند بالگرد و 50 خودرو دشمن منهدم و 50 دستگاه تانک و نفربر ، 30 قبضه توپ و 300خودرو نیز به غنیمت در آمد.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.