یاسر ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مجموع مساحت رانش ها پنج هزار متر مربع است که با هر بار بارندگی افزایش بیشتری می یابد.
وی توضیح داد : رانش ها در جاده های جنوب بابل و در بخش‌های بابل کنار ، بندپی شرقی و غربی صورت گرفته است و جاده های گلوگاه به فیروزجاه، درازکلا به خلیل کلاه ، لمسوکلا ، جاده بالفکلای شرقی و همچنین جاده فیروزجاه به شیخ موسی نیز در این مناطق خسارت بیشتری دیدند.
این مسئول گفت : در حال حاضر بازسازی هفت طرح رانشی در بابل با اعتبار 25 میلیارد ریال شروع شده و کارها 50 درصد هم پیش رفته است که در صورت تامین اعتبار با سرعت بیشتری تکمیل خواهد شد.
ابراهیمی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی تمامی مناطق رانشی بر اثر سیلاب اخیر را 400 میلیارد ریال اعلام کرد و هشدار داد : اگر رانش های صورت گرفته ترمیم نشود در بارش های بعدی حجم این رانش ها مضاعف شده و خسارت های بیشتر وارد خواهد شد.
وی گفت: تقاضای جدی ما از مسافران و افراد بومی منطقه این است که هشدارها و علائم خطر نصب شده برجاده های رانشی را جدی بگیرند و با توجه به اینکه این جاده های رانشی در کنار دره های خطرناک قرار دارد با سرعت مطمئن برانند و زمینه خلق حوادث ناگوار را فراهم نکنند.
شهرستان 536 هزار نفری بابل با 6 بخش و هفت شهر دارای طبیعت گردشگری بکر است و سالانه از میلیون ها مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور میزبانی می کند.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.