به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت توانیر ایران افزود: باید در صنعت برق به سوی برنامه های جامع عملیاتی و اجرایی دارای ضمانت برویم.
نماینده عالی دولت در مازندران فرسودگی زیرساخت و نبود فرهنگ مدیریت بهینه مصرف را عامل اصلی در هدر رفت برق به خصوص در زمان اوج مصرف بیان کرد.
حسین زادگان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های این حوزه نیاز به همکاری های فرابخشی و بهره گیری از ظرفیت سمن ها، رسانه ها، رسانه ملی و نهادهای تبلیغی – فرهنگی دارد.
وی خواهان بهره گیری از توان فعالیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد تخصصی در حوزه های مختلف بعنوان یک ضرورت نام برد و یادآور شد: باید امور را مردم محور کنیم و با استفاده از ظرفیت دانش آموزان بعنوان پیام آوران و فرهنگ سازان مصرف بهینه برق، مصرف آن را در جامعه به سطح استاندارد برسانیم.
حسین زادگان، اظهار داشت: پذیرش مسئولیت اجتماعی به عنوان راهکار اصلی اجرای برنامه های بزرگ در بخش های مختلف نهادینه شود و مردم بعنوان بدنه اصلی و موثر جامعه در تحقق برنامه ها نقش ایفا کنند.
استاندار مازندران خواهان اجرایی شدن برنامه های کاهش، کنترل و مصرف بهینه برق پیش از ورود به زمان پیک مصرف شد.
تابستان سال گذشته مردم مازندران در مرداد ماه حدود سه هزار مگاوات مصرف کردند که رکورد جدید در مصرف برق بود.
این درحالی است که میانگین مصرف در 9 ماه بهار ، پاییز و زمستان دراین استان حدود یک هزار و 800 مگاوات است که در تابستان افزایش 100 درصدی را نشان می دهد.
**** اختصاص اعتبار 4 هزار میلیارد ریال در توسعه صنعت برق مازندرن
مدیرعامل شرکت توانیر ایران گفت: تا تابستان سال جاری برای تامین برق مورد نیاز در مازندران حدود 4 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هزینه می شود.
به گفته وی در سال گذشته حدود 400 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت برق هزینه کرد.
محمدحسن متولی‌زاده میزان افزایش مصرف برق درکشور را در سال گذشته حدود 7 درصد بیان کرد و بالا بودن میزان مصرف برق در مازندران را به خصوص در تابستان ناشی از حضور گردشگران و مسافران دانست.
به گفته وی مازندران به دلیل حضور مسافران و گردشگران در زمره استان های پرمصرف برق قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری با مدیریت مصرف برق ادارت و صنایع و فرهنگ سازی برای مردم، مشکل تامین برق نخواهیم داشت.
وی مدیریت مصرف برق را مهم ترین موضوع صنعت برق تلقی کرد و گفت: در سال گذشته با تغییر ساعات کار ادارات دولتی 110 مگاوات در مصرف برق این استان صرفه جویی شد.
متولی زاده با اشاره به این که با اقدامات ساده می توان کنترل مصرف برق را مدیریت کرد، بیان داشت: رعایت مصارف خانگی بویژه مصرف درست کولر تا 20 درصد موجب کاهش مصرف برق می شود.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.