سرهنگ محمدرضا قدمی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : جاده کندوان بر اساس اعلام قبلی پلیس راه کشور از ساعت 12 ظهر امروز به سمت تهران یکطرفه شد و این وضعیت تا صبح شنبه ادامه دارد ولی یک طرفه شدن جاده هراز پیش بینی شده نبود و به دلیل حجم بالای خودروها در پی بازگشت مسافران و گردشگران به سمت تهران یک طرفه شدخ تسن.
وی گفت که یک طرفه بودن جاده هراز به سمت تهران تا کاهش بار ترافیکی این جاده ادامه خواهد داشت.
فرمانده پلیس راه مازندران اضافه کرد : ترافیک در جاده سوادکوه هم در ورودی پل سفید و زیراب نیمه سنگین اما روان است .
جاده های مازندران از عصر امروز جمعه به خاطر بازگشت مسافران از این استان از یک سو و بازگشت بومی ها از مناطق ییلاقی و پارک های جنگلی شلوغ شده است.
آخرین تعطیلات پیش از ماه رمضان به همراه گرمای تابستانی هوا در اردیبهشت مازندران سبب شده است تا بسیاری از مازندرانی ها به ییلاقات و مناطق کوهستانی در بالادست جاده های کندوان ، هراز و سوادکوه بروند و اکنون نیز در حال بازگشت هستند.
در همین حال مرکز مدیریت راههای استان مازندران هم اعلام کرد : در حال حاضر در مسیر جاده هراز در مناطق سه راهی چلاو ، پارک جنگلی ، وانا ، لاسم و تونل تکاور مسیر شمال به جنوب ترافیک نیمه سنگین و سنگین و ترافیک در نقاط سه راهی مرزن آباد ، پل دوزبن ، هزار چم و پل زنگوله در مسیر شمال به جنوب جاده کندوان نیمه سنگین و سنگین است .
جاده سوادکوه که تا ساعاتی پیش ترافیک عادی و روان داشت هم اکنون به دلیل بازگشت مسافران از مازندران به سمت تهران در محدوده ورودی پلسفید و زیراب دارای ترافیک نیمه سنگین است .
ترافیک در دیگر مسیرهای استان ترافیک عادی و روان است .
مازندران بیشتر از 10 هزار کیلومتر راه دارد که برغم اقدامات انجام شده در سالهای اخیر برای ایجاد راههای جدید و تعریض راههای گذشته ، اما حجم بالای حضور مسافران در استان بویژه در تعطیلات آخر هفته همواره باعث ایجاد ترافیک در این مسیرها می شود و به نظر می رسد که مردم بومی استان و مسافران نیز با این ترافیک همیشگی خو گرفتند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.