معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پوشش همگانی سلامت گامی مهم در راستای دستیابی و بهره‌مندی همگانی از خدمات سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محسن اعرابی صبح امروز در همایش هفته سلامت که با حضوران سفیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد، سلامتی را بهترین نعمت دانست واظهار کرد: مادر مظهر خود مراقبتی است که مراقبت فرزندش را از دوران جنین برعهده دارد.

وی مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی را شعار هفته سلامت عنوان کرد و افزود: پوشش همگانی سلامت گامی مهم در راستای دستیابی و بهره‌مندی همگانی از خدمات سلامت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با افزایش سواد سلامت مردم نسبت به پوشش همگانی سلامت نه تنها بیماری‌ها بلکه هزینه‌های ناشی از بیماری نیزکاهش می‌یابد.

 25 درصد مردان ایرانی سیگار می کشند

وی تصریح کرد: متاسفانه 25 درصد مردان ایرانی سیگار می کشند که مصرف آن موجب بروز انواع بیماری های قلبی ،عروقی و سرطان می شود.

اعرابی افزود: مصرف قلیان در زنان با سن پایین هم بسیار نگران کننده است و پیامدهای خطرناکی را به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه 70 درصد جمعیت بالای 18 سال دچار چاقی یا اضافه وزن هستند، گفت: مازندران،دارنده رتبه اول چاقی در کشور است ؛نیاز است گامی موثر برای کاهش وزن زنان برداشته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده ،مشخص شد که فعالیت بدنی و تغذیه مناسب در زندگی بیشتر مردم جامعه وجود ندارد .

وی افزود: برای رفع این مشکل بایستی هفته ای 5 مرتبه ،نیم ساعت پیاده روی انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیماریهای غیر واگیر را تهدید اصلی جامعه دانست و افزود: دیابت،فشار خون بالا،چاقی،بیماری های قلبی از جمله بیماریهای غیر واگیر هستند که تغذیه نامناسب و کم تحرکی علل بروز آنها می باشد.

اعرابی افزود: برای پیشگیری از این نوع بیماری ها می توان از سفیران سلامت ،دهیاران و شوراهای شهر و روستا بهره گیری و توجه مردم را به سلامت پررنگ تر کرد.

 انسان سالم محور توسعه جامعه است

اعرابی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه همه جانبه جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کشوری توسعه یافته از جهات مختلف داشته باشیم باید بدانیم مردم رکن اصلی سلامت هستند .

وی با یادآوری اینکه 45درصدجمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و اینکه روستاها نیز ازشهرها تاثیر پذیر شدند افزود: انتظار می رود پیاده روی به عنوان ورزش آسان در روستاها تقویت شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.