رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران گفت: فرآیند مهارت آموزی باید به لایه متوسطه آموزش و پرورش سوق داده شود، در صورت گرایش دانشجویان و دانش اموزان به رشته های مهارتی چه بسا بسیاری از بیکاری ها پس از فارغ التحصیلی حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،امیرحیاتی عصر امروز درجشنواره کارآفرینان آینده ویژه هنرجویان هنرستان ها و دانشجویان دانشگاه های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای مازندران اظهار کرد: سیاست دانشگاه، گام برداشتن در جهت توسعه کیفی مهارت آفرینی و کارآفرینی است.

وی افزود: کارآفرینی واژه قابل اعتمادی است که می تواند معضل بیکاری را تا حدودی مرتفع کند بنابراین بایستی تلاش کنیم تا این حلقه مفقوده را در جهت رفع بیکاری حل و فصل کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران گفت : مراکز فنی و حرفه ای از قابلیت های خوبی برخوردار هستند که اگر تبیین شده و آحاد جامعه از ظرفیت های آن آگاه شوند در انتخاب رشته آگاهانه عمل می کنند.

حیاتی تصریح کرد: تحقق این فرآیند با کمک آموزش و پرورش به خوبی در مسیر خود قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر قرار است دانشگاه توسعه یابد، باید مسائل پیرامونی را بشناسد و با نیاز بازار حرکت کند، راه ماندگاری دانشگاهها این است که رشته ها را به سمتی توسعه دهند که منجر به کسب مهارت شود.

حیاتی زیر ساخت را از مهم ترین فاکتورها در حوزه کارآفرینی دانست و افزود: بسیاری از دانشگاه ها ممکن است برند باشند اما از حداقل زیرساخت ها و تجهیزات برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی و کاربردی و آموزش و پرورش بر آنیم تا رشته های جدید به همراه منابع درسی متناسب با استاندارد های روز را، توسعه دهیم.

حیاتی افزود: فرآیند مهارت آموزی باید به لایه متوسطه آموزش و پرورش سوق داده شود، در صورت گرایش دانشجویان و دانش اموزان به رشته های مهارتی چه بسا بسیاری از بیکاری ها پس از فارغ التحصیلی حل می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.