به گزارش خبرنگار ایرنا ، مشاور عالی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین معنوی با اشاره به رشادت های شهید شیرودی گفت: شهید شیرودی ستاره درخشان جنگ های کردستان در دوران دفاع مقدس بود و توانست دشمنان اسلام و انقلاب را از سرزمین ایران اسلامی بیرون کند.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: مدل دفاعی جمهوری اسلامی اعتقادی و باور محور است و بر اساس همین راهبرد هیچ قدرتی جرات رویارویی با آن را ندارد.
وی با اشاره به فعالیت دسته بندی های سیاسی موجود در کشور اظهار داشت: متاسفانه امروز دعوای سیاسی جناح ها به تخریب کشور تبدیل شده و باید همه آنها زیر پرچم اسلام در راستای خدمت به مردم تلاش کنند تا شرمنده خون شهدا نشویم.
اسماعیلی خاطرنشان کرد : رهبر معظم انقلاب برای خنثی نمودن توطئه های دشمن در عرصه های مختلف ، نگاه به درون را توصیه کرده و باید همه ارکان نظام در این عرصه گام بردارند.
وی با اشاره به آمادگی کامل شیرودی های زمان در مقابله با تهدید های دشمن، تصریح کرد : اگر نیروهای نظامی و انتظامی کشور قرار بود به شیوه جناح های سیاسی عمل کنند امروز ایران اسلامی در زیر پوتین های استکبار جهانی نابود شده بود.
وی یادآور شد : هر زمان که حضور مردم در صحنه های مختلف زیاد بود دشمن از مرزهای ایران اسلامی فاصله داشت و بنابراین باید در راستای خدمت رسانی به مردم نهایت تلاش و کوشش را بنماییم.
علی‌اکبر قربان شیرودی در دی ‌ماه 1334 در روستای بالا شیرود از توابع شهرستان تنکابن درخانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود . شیرودی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد و دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند و سپس برای گذراندن دوره خلبانی بالگرد کبری به پادگان هوا نیروز اصفهان منتقل گردید و با درجه ستوان یاری فارغ التحصیل شد.
وی پس از پایان دوره خلبانی به استخدام ارتش درآمد و بعد از سه سال خدمت در ارتش به پادگان هوانیروز کرمانشاه منتقل شد و در آنجا با خلبان احمد کشوری آشنا گردید.
با اوج گیری جریانات انقلاب اسلامی شیرودی به صفوف راهپیمایان پیوست و تلاش کرد تا مردم را با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی آشنا سازد و هنوز بسیاری ازشهروندان تنکابنی سخنرانی کوبنده و انقلابی این مرد مبارز و خستگی ناپذیر را در میدان مرکزی این شهر به خاطر دارند.
شیرودی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اوج‌گیری غائله کردستان به همراه چند تن از خلبانان وارد این منطقه شد و درجریان آزاد سازی شهر پاوه نقش تعیین کننده‌ای داشت به طوری که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به نشانه سپاسگزاری از وی گفت ' شیرودی حق بزرگی بر این کشور دارد'.
پیشروی لشکر زرهی عراق در ارتفاعات «بازی دراز» واقع در سر پل ذهاب که با پشتیبانی توپخانه و خمپاره انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی صورت گرفت ، شیرودی و همرزمانش را بر آن داشت تا برای پشتیبانی هوایی از رزمندگان اسلام و باز پس گیری به این منطقه گسیل شوند.
ارتفاعات بازی دراز در غرب شهر سرپل ذهاب مهم ترین ارتفاعاتی بود که دشمن در جبهه غرب در اختیار داشت. این ارتفاعات از یک سو بر دشت و شهر سرپل ذهاب و پادگان ابوذر (مهمترین پادگان مرزی در جبهه غرب) و راه های ارتباطی آن به طور کامل مسلط بود و از سوی دیگر یک مانع طبیعی عالی برای دفاع عراق از خانقین محسوب می شد.
عکس العمل عراق برای حفظ ارتفاعات منجر به یک نبرد شدید چند روزه شد و عاقبت نیروهای ایران موفق به آزادسازی قله های جنوبی ارتفاعات شدند اما قله های شمالی همچنان در دست دشمن باقی ماند.
آزاد نشدن بخش شمالی بازی دراز باعث شد تا پس از سه ماه کار شناسایی نیروهای سپاه پاسداران و ارتش، نخستین عملیات نیمه گسترده در منطقه طرح ریزی شود که با نام عملیات بازی دراز در تاریخ دوم اردیبهشت سال 60 آغاز شد و پس از هشت روز نیروهای ایرانی و عراقی بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند.
شیرودی در تاریخ 8 اردیبهشت 1360، پس از حمله به قلب دشمن و وارد کردن خسارت های سنگین به دشمنان بعثی و منهدم کردن چهار تانک ، ناگهان گلوله یکی از تانک های دشمن به بالگردش اصابت کرد و منجر به سقوط و شهادت وی گردید.
پیکر علی اکبر قربان شیرودی پس از تشییع باشکوه در روستای شیرود تنکابن به خاک سپرده می‌شود. از وی سه فرزند به نام های شیما، عادله و ابوذر به یادگار مانده‌است.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران 567 شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
/1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.