به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفتهٔ نماز جمعه نوشهر افزود: آمریکا فاقد ابزارهای لازم برای عملی کردن نیت شوم خود است.
وی تأکید کرد : همزمان با سخنان مقامات آمریکا بر ضد ایران، سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران پیش آمد و او پس از سفر به مشهد و زیارت، با مقامات ایران دیدار و بر نقش مهم ایران تأکید کرد.
امام‌جمعه نوشهر با اشاره به تلاش آمریکا برای صفر کردن صادرات نفت ایران ادامه داد : عربستان می‌خواست نفتش را از خلیج عدن لوله‌کشی کند تا احتیاجی به خلیج‌فارس نداشته باشد ولی نتوانست.
مشایخ اظهار داشت : آنان احتیاج به خلیج ‌فارس دارند و امنیت آن‌هم به دست ایران است و اگر قرار است امن باشد اول برای ایران است و اگر امن نباشد برای هیچ کشوری امن نخواهد بود.
وی گفت : در حقیقت بحث اصلی، بحث روانی است و می‌خواهند توی دل ملت ما را خالی کنند ولی سردار سلامی که به‌تازگی فرمانده سپاه شد استاد جنگ روانی است و پاسخ آنان را می‌دهیم.
امام‌جمعه نوشهر بیان کرد : مردم ایران صبغه دینی و بنیه مذهبی دارند و دشمنان می‌خواهند ایمان مردم و نهاد خانواده را خراب کنند ولی در مقابل، ما باید نقاط ضعف خود را از بین ببریم؛ برای مثال رهبر 30 سال قبل گفته بود نفت باید از بودجه کشور حذف شود‌ تا آنان نتوانند به ما فشار بیاورند.
او یادآور شد: نکته دیگر اینکه از ظرفیت‌های درون خودمان باید بیشتر استفاده کنیم؛ همان‌طور که یک زمان تحریم بنزین پیش آمد و آن را حل کردیم و زمانی دیگر دشمنان با سوخت 20 درصدی مخالفت کردند که خودمان به آن دست یافتیم.
امام‌جمعه نوشهر تأکید کرد: باید بدانیم که با جهاد و مقاومت و ناامید نشدن موفق می‌شویم.
مشایخ، اقدام اخیر حکومت آل‌سعود عربستان را در اعدام 37 نفر محکوم کرد و با بیان اینکه در بین اعدام‌شدگان، دانش‌آموزان هم بودند، آن را نشانه‌ای دیگر از جنایتکار بودن رژیم عربستان برشمرد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته کار و کارگر از مسؤولان عالی‌رتبه و استانی خواست به زندگی کارگران بیشتر توجه کنند.
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.