با توجه به تعطیلات پیش رو و افزایش حضور مسافران ، هواشناسی مازندران همچنین هشدار داد تا مردم و مسافران از اتراق در اطراف رودخانه ها خودداری ورزند.
سعید غلامپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مازندران پس از پشت سر گذاشتن روزهای بارانی، از اوایل این هفته آسمانش صاف و شرایط جوی آن همراه با افزایش دما است.
وی ادامه داد: این افزایش دما امروز چهارشنبه همچنان ادامه دارد که این مساله باعث می شود تا برف های زمستانی باقی مانده در ارتفاعات آب شود و روان آبها به سمت پایین دست ها جاری شود.
کارشناس هواشناسی مازندران گفت: روان آبهای ناشی از ذوب برف ها در حال وارد شدن به رودخانه ها هستند و این مساله باعث افزایش حجم اب رودخانه ها می شود.
وی با تاکید بر اینکه متغییر بودن شرایط جوی از خصوصیات فصل بهار است، افزود: مسافران و مردم مازندران توجه داشته باشند که نباید به آفتابی بودن هوا دل خوش باشند چرا که این شرایط جوی به سرعت در این فصل قابل تغییر است.
غلامپور اضافه کرد: این تغییرات شرایط جوی به گونه ای است که ظرف مدت نیم ساعت هوای آفتابی تبدیل به هوای بارانی و بارش رگباری می شود.
وی گفت: با توجه به این شرایط آنهایی که بدنبال استفاده از هوای آفتابی و اتراق در حاشیه رودخانه ها هستند از این کار بپرهیزند چرا که افزایش حجم آب رودخانه ها می تواند به صورت سیلاب باشد.
کارشناس هواشناسی مازندران همچنین احتمال ریزش سنگ در مسیر جاده های کوهستانی را دور از انتظار ندانست و ادامه داد: این شرایط جوی افزایش دما از امشب با ورود سامانه سرد و بارشی تغییر می کند و دمای هوا فردا 6 تا 10 درجه نسبت به امروز کاهش می یابد.
بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، بیشینه امروز چهارشنبه دمای هوای ساری، مرکز مازندران به 29 درجه سانتی گراد می رسد که برای فردا دمای این شهر به 19 درجه کاهش می یابد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.