به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در حاشیه نشست ملاقات عمومی اش با سیلزدگان شهرستان سیمرغ ( کیاکلا) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی مرمت واحدهای مسکونی خسارت دیده که حدود 5 هزار و 700 واحد برآورد شد، تا پایان بهار سال جاری انجام و خسارت دیدگان به خانه های خود باز می گردند.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کار مرمت و بهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده با کمک بلاعوض اختصاصی از سوی دولت تا سقف 50 میلیون ریال و تسهیلات 150 میلیون ریالی ارزان قیمت با همکاری مردم و نظارت بنیاد مسکن در حال انجام است.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: تاکنون حدود 800 خانوار سیلزده برای دریافت تسهیلات مرمت و بهسازی مسکن روستایی به بانک عامل معرفی شدند و حدود 50 واحد تخریبی نیز پرونده شان برای تسهیلات به بانک رفت.
حسین زادگان افزود : علاوه بر آن، کمک بلاعوض معیشتی را اکثر خانوارهای سیلزده حداقل تا سقف 20 میلیون ریال و برخی از خانوارها نیز به تناسب خسارت ها به واحدهای مسکونی بیش از این میزان نیز دریافت کردند.
وی اضافه کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن به واحدهای مسکونی خسارت دیده تسریع کنند تا سیلزدگان بتوانند هر چه سریعتر به واحدهای خود برگردند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران اضافه کرد: علاوه بر آن دستگاههای اجرایی مسوول نیز همانند روزهای اول وقوع سیل در کنار سیلزدگان حضور داشته باشند تا بار مالی این حادثه از دوش مردم کمتر شود.
حسین زادگان در مورد برخی ناهماهنگی ها در توزیع کمک ها و گله مندی برخی سیلزدگان با واقعی دانستن برخی از این گله مندی ها افزود : حجم خسارت های ناشی از سیل در استان زیاد بود و پراکندگی این خسارت ها موجب برخی ناهماهنگی ها به خصوص در پرداخت کمک بلاعوض شد و در روزهای آینده قطعا با هماهنگی این مشکلات کاهش خواهد یافت.
استاندار مازندران افزود: در شرایط فعلی زندگی روزمره در مناطق خسارت دیده ناشی از سیل برقرار است و این کار کمک می کند تا بتوانیم در خدمات رسانی بهتر عمل کنیم و متناسب با میزان خسارت ها به مردم کمک کنیم.
وی در مورد پرداخت تسهیلات به کشاورزان گفت: حدود یک هزار و 580 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به کشاورزان خسارت دیده به استان اختصاص داده شد و علاوه بر آن حدود 5 هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت ابلاغ شد.
حسین زادگان افزود : بزودی با برآورد میزان خسارت های وارده در بخش کشاورزی این کمک ها نیز در اختیار مردم قرار داده می شود.
در سیل اواخر اسفندماه 97 و فروردین 98 حدود 15 هزار میلیارد ریال به حوزه کشاورزی، واحدهای مسکونی و زیرساخت مازندران خسارت وارد شد که میزان خسارت به بخش کشاورزی حدود 6 هزار میلیارد ریال برآورد شد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.