مازندران در اواخر اسفند پارسال و 12 فروردین امسال شاهد دو سیلاب بود که در سیلاب نخست مناطق شرقی و مرکزی این استان بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت و 9 شهرستان درگیر این سیلاب و طغیان رودخانه ها شدند .
در سیلاب دوم که شب دوازدهم فروردین رخ داد با حضور بموقع نیروها و پاکسازی مسیرهای عبور آب ، بجز چند خانه در برخی مناطق بالادست همچون سوادکوه ، خسارت آنچنانی وارد نشد .
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه طرح جامع خطر پذیری در مازندران و استفاده از تصاویر ماهواره ای سازمان جغرافیایی نیروی مسلح کشور که با حضور معاون سازمان جغرافیایی نیروی مسلح کشور بزگزار شد ، افزود : توسعه، نشاط و آرامش در استان در سایه امنیت ملی مهیا می شود که این شرایط با کمک علم ژئوماتیک به خوبی امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد : در این عرصه به منظور دستیابی به رشد و پیشرفت، باید از پتانسیل داخل کشور از جمله سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی کشور در مسیر تحقق اهداف استفاده شود .
استاندار مازندران تاکید کرد : تهیه تصاویر ماهواره‌ای ، پردازش داده‌های هواشناسی و ارایه تحلیل و پیش بینی در مدت زمان کوتاه مدت و بلند مدت استان برای جلوگیری و کنترل آسیب‌های جدی ناشی از سیل بسیار موثر است .
وی اضافه کرد : در تهیه نقشه‌های موضوعی مورد نیاز سازمان های عضو ستاد بحران از همه مناطق سیل زده در حداقل زمان ممکن و فعال کردن تیم های عکس برداری پهپادی، ارائه مشاوره در حوزه اطلاعات مکانی به ستاد بحران، پردازش روزانه تصاویر ماهواره ای و استخراج مناطق دچارآب گرفتگی و پهنه سیل اخیر و پهنه بارش برف و ضخامت برف جهت پیش بینی سیل ، این سازمان های می توانند اطلاعاتی به ما بدهند که کمک حال باشد .
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه پردازش داده های ماهواره ای نقشه برداری سازمان های مربوطه به ستاد بحران می تواند این ستاد را به اطلاعات مورد نیاز مجهز بکند ، گفت : داده های درست و دقیق سازمان جغرافیایی کشور می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری درست در پیشگیری و حین بحران به ما کمک کند، همانطور که اطلاعات درست در زمان بحران سیل موجب شد با اقدامات صحیح در سیل دوم از بروز خسارات جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه شناسه و آمار ماشین آلات و تجهیزات موجود در استان اعم از دولتی و خصوصی باید در اختیار ستاد بحران قرار بگیرد،گفت : مدیران معین هر شهرستان در بحران مشخص و در زمان مقتضی مدیریت بحران آن شهرستان را به عهده بگیرد .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.