به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات و مسائل شهرستان فریدونکنار افزود: محروم دانستن فریدونکنار از روی قضا و قدر بوده و ما عملا اعتقادی به محروم بودن این شهرستان نداریم اما این تصمیم کشوری است و به آن احترام می گذاریم.
وی ادامه داد : در حال حاضر برنامه ای جامع برای توسعه فریدونکنار و دیگر بخش های کم برخودار استان تدوین شده و استانداری نیز با این طرح ها که برنامه های خوبی نیز در آن ذکر شده است ، تعامل دارد و آنها را مستمر رصد خواهد کرد.
استاندار مازندران اظهار داشت : ظرفیت های اقتصادی هر شهرستان باید برای توسعه با یکدیگر در تعامل باشند و مبادلات میان این بخش ها برای توسعه شهرستان و کل مازندران ضروری است.
حسین زادگان تاکید کرد : نباید دستگاهها و نهادهای استانی و شهرستانی خود را از یکدیگر مجزا ببینند ، زیرا نگاه سوددهی و توسعه زمانی شکل می گیرد که همه با هماهنگی و همکاری یک هدف و یا چندین هدف مشترک را دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه بنادر باید با محیط پیرامونی خود در تعامل و مبادله باشند ، افزود : بنادر استان باید خود را در توسعه مازندران و زندگی مردم استان مسئول بدانند و اثر گذاری آنها باید دیده شود.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : اگر مردم به این نتیجه برسند که بودن یا نبودن بنادر تاثیری بر زندگی آنها نخواهد گذاشت، نه تنها آن را به عنوان بار اضافه خواهند دید ، بلکه از توسعه خود دلسرد و ناامید می شوند.
حسین زادگان افزود : خوشبختانه به واسطه شرایط مازندران ، ظرفیت های اقتصادی و اجرایی و خدماتی در سطح استان پراکنده شده است که باید در رابطه با محیط پیرامون خود اثر گذار باشند.
وی با بیان اینکه دستگاهها و نهادهای استان باید معین توسعه مازندران باشند ، افزود : سازمان بنادر ظرفیت ها و منابع مالی عظیمی دارد که بخشی از آن می تواند شهرستان هایی مانند فریدونکنار را با محقق کردن توسعه بسیار تغییر دهد.
استاندار مازندران با بیان اینکه هزینه برای توسعه شهرستان هایی همچون فریدونکنار و دیگر شهر های بندری مازندران قطره ای در مقابل سرمایه عظیم سازمان بنادر است، تاکید کرد: سازمان بنادر باید در ازای استفاده و بهره برداری از محیط زندگی مردم مازندران، هزینه کند و در ساخت و ساز و توسعه زندگی مردم نیز موثر باشد.
حسین زادگان در عین حال گفت که سازمان بنادر نیز با توجه به تحریم ها، مشکلات خاص خود را دارد اما برای شهر هایی مانند فریدونکنار فشار چندانی به سازمان بنادر وارد نخواهد آمد.
استاندار مازندران در این نشست که نمایندگانی از سازمان بنادر کشور نیز حضور داشتند بر ضرورت حل مشکل سرمایه گذاران در بخش گردشگری و همچنین برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار در بخش بنادر تاکید کرد.
حسین زادگان پس از این نشست هم به اتفاق مسئولان استانی و شهرستانی از بندر فریدونکنار بازدید کرد.
شهرستان فریدونکنار دارای بیش از 70 هزار نفر جمعیت است و به خاطر داشتن بندر و ساحل از نقاط پرتردد استان مازندران محسوب می شود و همه ساله میزبان میلیون ها مسافر است.
بندر فریدونکنار یکی از سه بندر استان مازندران است که در سال ۱۳۸۶ رسماً شروع به کار کرد. این بندر که 69 هکتار وسعت دارد در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، تاسیس شد.
بندر فریدونکنار از طریق جاده های هراز و فیروزکوه به پایتخت کشور وصل می شود و عمده فعالیتش تخلیه و بارگیری مواد نفتی، غلات و کالاهای عمومی در نظر گرفته شده است که سالانه توانایی بارگیری و تخلیه بیش از 700 هزار تن کالا را دارد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.