به گزارش خبرنگار ایرنا، هم اکنون قیمت گوشت مرغ کشتار روز در مازندران حدود 130 تا 135 هزار ریال در هر کیلوگرم خرید و فروش می شود و نسبت به هفته گذشته بین 15 تا 20 هزار ریال قیمت ها در هر کیلو گرم کاهش نشان می دهد.
براساس پیش بینی اتحادیه مرغداران مازندران با افزایش میزان جوجه ریزی و توزیع نهاده های مرغی با نرخ مصوب دولتی، احتمال کاهش قیمت مرغ در حد نرخ 115 هزار ریال تنظیم بازار برای اوایل ماه آینده وجود دارد.
طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود 2 هزار و 200 واحد مرغداری سالانه افزون بر 200 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود 23 کیلوگرم برای هر نفر است.
*** توزیع 5 هزار تن گوشت مرغ تنظیم بازاری
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی مازندران می گوید: در مجموع با اجرای طرح توزیع مرغ مصوب دولتی تنظیم بازاری از دی تا پنجم فروردین ماه پنج هزار تن گوشت مرغ در این استان توزیع شد.
سلیمان حاتم نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: حدود 3 هزار و 200 تن گوشت مرغ از اوایل اسفندماه تا پنجم فروردین در این خطه شمال کشور توزیع شد که حداقل 40 درصد بیش از نیاز سرانه این مدت نسبت به آمار سنوات گذشته بود.
وی اضافه کرد: به نظر می رسد با کاهش التهابات ناشی از سفرهای نوروزی و کم شدن مصرف، قیمت ها نیز در حال تعدیل شدن است و در روز جاری قیمت مرغ در بازار با نرخ 130 تا 135 هزار ریال در هر کیلوگرم به فروش رفت.
وی اختلاف قیمت 5 هزار ریالی را مربوط به نوع کشتارگاه و بسته بندی مرغ اعلام کرد.
مدیرتنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی مازندران پیش بینی کرد تا در روزهای آینده روند کاهشی قیمت مرغ در این استان ادامه یابد و رسیدن نرخ به قیمت 115 هزار ریال تنظیم بازار را دور از انتظار ندانست.
**** کاهش قیمت منوط به تثبیت نهاده ها
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران روند کاهشی شدن قیمت مرغ را در سطح کشور و مازندران به عنوان قطب تولید تایید کرد.
عطاءالله حسن زاده تداوم روند کاهش و رسیدن قیمت به نرخ تنظیم بازاری را منوط به تثبیت نرخ نهاده های مورد نیاز مرغداران از دان تا جوجه یکروزه دانست.
وی که پیش از نوروز سال جاری نیز بهار آرامی را برای نرخ مرغ پیش بینی کرده بود هرگونه دخالت دولتی در این بازار را باعث تحریک مصرف و التهاب بازار بیان کرد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.