یحیی صالح طبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این در حالی است که در تعطیلات نوروزی گذشته در همین بازه زمانی تعداد مراجعه به ایستگاههای سلامت نوروزی اورژانس مازندران 2 هزار و 841 نفر بود.
وی با اشاره به اینکه در 21 ایستگاه سلامت نوروزی اورژانس اندازه گیری رایگان فشارخون و قند افراد انجام می شد ، ادامه داد : اورژانس مازندران نوروز امسال سعی کرد ضمن افزایش تعداد ایستگاههای سلامت ، با پیاده کردن برنامه هایی زمینه استفاده بیشتر مسافران از این امکانات را فراهم کند .
رئیس اورژانس مازندران استقرار این ایستگاهها در نقاط شلوغ و مبادی ورودی شهرهای پرتردد و برپایی 2 ایستگاه سلامت سیار را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت : این کار باعث شده تا مسافران با دیدن این ایستگاهها در ایام نوروز از مسائل سلامت و درمانی خود غافل نمانند و مکانی برای کنترل وجود داشته باشد .
وی اضافه کرد : بیشتر افرادی که به این ایستگاهها مراجعه کردند به بیماری دیابت و فشار خون مبتلا بودند و در هنگام مسافرت با مراجعه به این مکان ها روند بیماری خود را کنترل کردند .
صالح طبری گفت : علاوه بر این حین کنترل ، مبتلایان جدید به این بیماری ها نیز شناسایی شدند که کارشناسان بهداشتی اورژانس استان مازندران به آنها توصیه کردند برای پیگیری کارهای درمانی بیشتر به پزشکان متخصص و مراکز درمانی تخصصی مراجعه کنند.
وی افزود: در مدت اجرای طرح امداد نوروزی اورژانس مازندران ، هشت هزار و 657 ماموریت انجام داد که از این تعداد 6 هزار و 521 ماموریت غیر تصادفی و بقیه ماموریت تصادفی بود .
رئیس اورژانس مازندران با اعلام این که تعداد ماموریت های تصادفی نوروزی امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ، گفت که بیشترین آمار بیماران غیر تصادفی مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بود.
وی افزود : همچنین در این مدت چهار هزار و 753 نفر توسط اورژانس برای درمان های تخصصی به بیمارستان ها منتقل شدند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.