به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سید محمد نظری افزود: براثر سیل 52 کیلومتر از راه آسفالته اصلی و روستایی این استان بین 30 تا 100 درصد تخریب شد که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
وی اضافه کرد: همچنین سیل 19 دستگاه پل اصلی و فرعی را در مازندران تخریب و یا بین 100تا 30 درصد خسارت دیدند که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
وی ایجاد رانش در 372 نقطه محورهای استان از جمله محور اصلی سوادکوه ( قائمشهر- تهران) را از دیگر خسارت های ناشی از سیل اخیر در حوزه راهسازی بیان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از رانش بیشتر محور سوادکوه در حوزه استحفاظی شهرزیرآب که براثر نفوذ آب به دیوار ایجاد شد، مشاوران سرگرم بررسی چگونگی جلوگیری از این نفوذ و تثبیت دیواره هستند.
نظری اظهارداشت: هم اکنون محل رانش با علایم و نیوجرسی برای جلوگیری از انسداد این محور و ترافیک با ایمن سازی تردد برقرار است و با کاهش ناپایداری جوی نسبت به ترمیم و احداث دیوار اقدام می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با 40 دستگاه ماشین آلات راهداری در منطقه حضور فیزیکی دارد و سرگرم ساماندهی پل ها و تزریق بتن به برخی پل های در معرض آسیب هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزایش ارتفاع دیواره های حفاظتی حاشیه محور سوادکوه و اجرای عملیات شمع کوبی برای تثبیت دیواره ها را از برنامه های آتی برای جلوگیری از رانش این محور بیان کرد.
سیل اواخر اسفند 97 و فروردین 98 طبق آخرین گزارش شورای هماهنگی مدیریت بحران به مازندران 15 هزار میلیارد ریال خسارت زد که بیشترین خسارت ها به حوزه راهها و کشاورزی است.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.