به گزارش خبرنگار ایرنا ، کلنگ ساخت چهار واحد مسکونی در روستای ' تالارپشت ' شهرستان سیمرغ به صورت نمادین به زمین زده شد و با این کار به طور رسمی تلاش برای بازگشت امید و زندگی محرومان در مناطق سیلزده استان مازندران آغاز شد تا به تمامی رنج ها و سختی های یکماهه اخیر در این مناطق پایان داده شود .
در سیلاب نخست استان مازندران که 27 اسفند سال گذشته رخ داد ، شهرستان سیمرغ بیشترین خسارت را در سیل و سیلاب متحمل شد و ' رکنی کلا ' و ' تالارپشت ' در این شهرستان بیشتر از نقاط دیگر خسارت دیدند .
مدیر کل دفتر مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در آیین کلنگ زنی این واحدها با اشاره به اینکه در سیلاب های اخیر 30 هزار واحد مسکن مددجویان این هاد دچار خسارت شدند ، گفت : مازندران از جمله استان هایی بود که سیلاب نخستین خسارت های خود را به آنجا وارد کرد .
ابراهیم بازیان افزود : اکثر منازل این مددجویان در حاشیه رودخانه های کشور قرار داشتند و بیشترین خسارت سیلاب نیز به این واحدها وارد شده است .
وی ادامه داد : پروژه های ساخت و تعمیر منازل سیلزدگان با اولویت مناطق روستایی و مناطقی که حوادث طبیعی بیشترین خسارت را به آنها وارد کرده است ، انجام می شود .
مشاور رئیس کمیته امداد کشور اعلام کرد : تعمیر و ساخت این منازل در مدت زمانی سه تا 9 ماهه با اعتبارات دولتی ، تسهیلات بانکی ، اعتبارات کمیته امداد و آورده مددجویان انجام خواهد شد .
** تخریب کامل یکصد منزل مددجویان مازندران
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان مازندران نیز در این مراسم گفت : در سیلاب اخیر یکصد واحد مسکونی مددجویان این نهاد در استان به طور کامل تخریب شد .
رضا نوروزی جعفری افزود : تمامی این خانه ها با اعتبارات دولتی و کمیته امداد و مشارکت خیران در مدت زمان کوتاه ساخته می شود تا دغدغه نداشتن سقف این افراد مرتفع شود .
وی ادامه داد : متراژ هر یک از این واحدهای مسکونی 35 تا 55 متر مربع است که براساس مترژا 400 تا 500 میلیون ریال برای ساخت آن هزینه می شود .
مدیر کل کمیته امداد مازندران همچنین از خسارت سیل به 130 طرح اشتغالزایی مددجویان استان خبرداد و گفت : بیشتر از 10 میلیارد ریال به این طرح ها خسارت وارد شد .
وی اضافه کرد : برای حمایت از مددجویان شاغل در این طرح ها تلاش می کنیم تا تسهیلات بلاعوض از کمیته امداد کشور پرداخت بکنیم تا این طرح ها دوباره به گردونه فعالیت و کار بازگردند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.