به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمدحسین زادگان اظهار داشت که کیفیت برگزاری جشنواره فیلم وارش در مازندران بر توجه سایر استان ها و کشورهای حوزه دریای خزر به جاذبه های فرهنگی و آداب و رسوم این استان تاثیرگذار است و این رویداد باید تمرینی جمعی برای اتحاد در یک حرکت ارزنده ملی باشد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ عامه در شرایط کنونی، بیان کرد: در دنیای پر زرق و برق امروز توجه به سنت ها و فرهنگ عامه و اقوام، موضوع بسیار مهمی است که تاکنون مغفول مانده است، البته در سال های اخیر بحث بوم گردی در جامعه دوباره رونق گرفته و توجه مردم به غذاها، لباس ها، خانه ها، معماری سنتی و دیگر موارد بیشتر شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد که جشنواره وارش به صورت تخصصی به این مقوله می پردازد و نیاز به توجه بیشتر دارد و باید به این ظرفیت جشنواره توجه کنیم.
وی گفت: مازندران چهره های بسیاری در عرصه ملی و بین المللی دارد که در استان کمتر به آن توجه کرده ایم و مردم ما افتخار می کنند هنرمندی که به این استان تعلق دارد، در عرصه ای می درخشد و اکنون جشنواره فیلم وارش با حضور هنرمندان برجسته استان و کشور یک گردهمایی مهم است.
حسین زادگان با تاکید بر تجمیع منابع انسانی و امکانات برای فعالیت های فرهنگی در استان، گفت: نباید نگاه محلی به حرکت های فرهنگی داشته باشیم.
استاندار مازندران اظهار داشت: جشنواره فیلم وارش دارای ابعاد بین المللی است اما امکانات و منابع و نگاه به جشنواره محلی و شهرستانی است. استقرار اصلی جشنواره در بابل است و خوب است نمایش فیلم ها را در سایر شهرها توسعه دهیم.
وی گفت: این جشنواره پروژه ای استانی و دارای اهمیت ملی و بین المللی است و باید کل کشور این احساس را به جشنواره داشته باشد و این نظر به کیفیت برگزاری جشنواره نیز برمی گردد.
او افزود: هر چقدر کیفیت برگزاری جشنواره بهتر باشد به همان میزان استان های دیگر و کشورهای حوزه دریای خزر بیشتر به وارش توجه خواهند کرد و در واقع جشنواره فیلم وارش باید تمرینی جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی باشد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش 9 الی 13 اردیبهشت ماه امسال در شهر بابل برگزار می شود.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.