به گزارش خبرنگار ایرنا ، باران سیل آسا بهاری همراه با جاری شدن سیلاب در تعطیلات نوروزی، خسارات هنگفتی به تاسیسات زیربنایی شهرها ، روستاها و منازل مسکونی مردم حدود 22 استان کشور وارد کرده است.
قاسم احمدی لاشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در نوشهر افزود: با اینکه از مجموع بودجه امسال دولت حدود 64 هزار میلیارد تومان آن برای اجرای طرح های عمرانی پیش بینی شده است ولی با توجه به خسارت های هنگفت سیل به برخی از استان های کشور بعید به نظر می رسد دولت بتواند طرح های عمرانی به درستی اجرا کند بنابراین موضوع اصلاح و تغییراتی در بودجه امسال در دستور کار جلسه علنی فردای مجلس قرار دارد.
وی توضیح داد: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روی این موضوع تاکید دارد و در سفرهای استانی بویژه سفر به استان لرستان گفت که مردم نگران جبران خسارت های سیل نباشند و مجلس شورای اسلامی ودولت تصمیمات خوبی دراین زمینه اتخاذ خواهند کرد.
احمدی همچنین با اشاره به بسیج کشور برای کمک به سیلزدگان گفت: دولت با همراهی ارتش ، سپاه و بسیج از تمامی ظرفیت ها برای حل مشکلات سیلزدگان استفاده کرد و ضمن آنکه به تمامی استانداران کشور توصیه کرد که به کمک سیلزدگان بشتابند و حتی در این حوزه نشست های متعددی برگزار کرد.
به گفته او ، نکته دیگر آنکه در هیچ جای دنیا این گونه نیست غرامت تمامی خسارت های ناشی از وقوع بلایای طبیعی و غیر طبیعی را دولت تقبل و بپردازد و چنین نگاهی عاقلانه نیست البته پرداخت مبالغی در قالب کمک های بلاعوض هم گره گشای سیلزدگان نیست.
این نماینده مجلس نقش رسانه ها در حوزه اعتماد سازی مردم نسبت به نظام و دولت بسیار موثر دانست و تاکید کرد که نباید بستر را برای عده ای از افراد سودجو که با سیاه نمایی عملکرد نظام جمهوری اسلامی در صدد پاشیدن بذر ناامیدی در دل مردم هستند ، مهیا سازند.
احمدی لاشکی همچنین خواستار ترویج فرهنگ بیمه به منظور جبران خسارت های ناشی از بلایای طبیعی در کشور شد و گفت که در توان دولت نیز نسیت خسارت های هنگفت ناشی از بلایای طبیعی را بپردازد باید فرهنگ بیمه در کشور نهادینه گردد.
وی بی تدبیری برخی از مدیران ادوار گذشته را عامل وقوع سیل در بعضی از نقاط کشور دانست و افزود: به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی توصیه و تاکید شده تا عاملان وقوع سیل اخیر را شناسایی و برابر قانون با آن ها برخورد شود.
به گفته او، همه می دانند که ازبین بردن پوشش گیاهی اراضی ملی، ساخت و سازهای غیرمجاز،تجاوز و تصرف به حریم رودخانه ها باعث وقوع چنین بلایایی در کشور شده است هرچند از 2 سال پیش یکی از دلایل تصویب طرح تنفس های جنگل های شمال نیز با هدف پیشگیری از چنین بلایایی بوده ولی با این حال باید در بعد پیشگیری در این حوزه ، نظارت بیشتری بر روی ساخت و سازها و نیز تخلف اراضی ملی صورت گیرد.
احمدی همچنین به تشریح خدمات ارائه شده دولت در شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت پرداخت و گفت که از سه سال گذشته تاکنون با همراهی مجلس شورای اسلامی و دولت اعتبارات قابل توجهی در حوزه آبرسانی ، گازرسانی ، بهداشتی ، درمانی و راههای روستایی ، امداد رسانی و ورزشی منطقه انجام داده است .
7078/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.