صبح امروز جلسه شوراهای هماهنگی مدیریت بحران در زیرآب سوادکوه با حضور استاندار در شهرداری این شهرستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در این جلسه با بیان اینکه سیلاب رودخانه تلار تحت تاثیر سیلاب‌های استان‌های دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با آمادگی دستگاه های امدادی و تمهیدات از قبل اندیشیده شده خسارت ها به حداقل رسید.

وی افزود: با طغیان رودخانه تلار بخشی از اراضی کشاورزی و منازل مسکونی حاشیه این رودخانه تخریب شده و هم اکنون دستگاه های سنگین و ماشین الات مشغول جمع آوری گل و لای سیل و بهسازی امور هستند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان این که بر اساس پیش‌بینی؛ حدود 500 واحد مسکونی در حریم رودخانه قرار دارند، گفت: این واحدها را در برآورد خسارت‌های جدید اعلام کردیم و امیدواریم با کمک دولت این واحدها را منتقل کنیم. 

وی افزود: هم چنین مصوب کردیم تا این واحدها کاملا شناسایی شوند تا با تعریف منابع اعتباری بتوانیم این واحدها را به جای امن و دور از حریم رودخانه که از این پس خطرناک خواهد بود منتقل نماییم. در حال حاضر رقمی را در اختیار آنان برای اجاره واحد مسکونی جدید تا زمان انتقال قرار خواهیم داد.

استاندار مازندران با اشاره به این که دولت در حوزه کشاورزی و زیربخش های آن برای نخستین بار مصوبات بسیار خوبی را گذرانده است، یادآور شد: برای دام سبک بالغ بر 500 هزار تومان بلاعوض و 500 هزار تومان تسهیلات کم بهره و برای دام سنگین نیز 3 میلیون تومان بصورت لاعوض و 3 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و برای زمین‌های زراعی و باغی هم 2 و 5 تومان بلاعوض در هر هکتار پرداخت می‌شود.

تلاش برای رفع مشکل قطعی برق خطیرکوه

قاسم شهابی مدیرعامل توزیع برق استان مازندران در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده از لحاظ تامین برق اظهار کرد: به جز سه روستای منطقه چهاردانگه که به دلیل حجم زیاد برف دچار مشکل برق هستند در مابقی نقاط در حال حاضر در حوزه برق رسانی  مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: هم‌اکنون ۵۰ نفر در قالب ۱۹ گروه عملیاتی در منطقه خطیرکوه که با قطعی برق مواجه بود، در حال رفع مشکل برق رسانی هستند.

خسارت سیل به ۶۰۰ کشاورز 

شهیدی فر رییس جهاد کشاورزی مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه در سیل دوم به بخش عظیمی از زمین های کشاورزی زیراب سوادکوه آسیب جدی وارد شده است، گفت: ۱۵تا ۲۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی در منطقه سرخکلا زیراب تخریب شده است.

وی اعلام کرد که ۵۰۰تا ۶۰۰ کشاورز در این سیل خسارت دیده‌اند.

تمام راههای مناطق سیل زده بازگشایی شده است

محمدزاده مدیرکل حمل و نقل پایانه های مازندران در ادامه این جلسه ضمن بیان اینکه تمامی راه های اصلی و فرعی در مناطق سیل زده بازگشایی شده است، تأکید کرد که مشکلی در راه های مواصلاتی وجود ندارد.

وی گفت: در گام نخست تمام ایمن سازی ها را انجام داده ایم و خطری در محورها وجود ندارد.

محمدزاده ادامه داد: اما کارهای اساسی محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی باقی مانده است که با تامین اعتبار انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.