بارش شدید باران ، برف و طوفان عصر گذشته ، سبب طغیانی شدن رودخانه های چالوس و سردابرود در شهرستان چالوس شد.
محمدناصر زندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس مشاهدات و گزارش های رسیده ، سیل سبب آب بردگی بخشی از زمین های کشاورزی ، تخریب جاده و مسدودن کردن یک راه روستایی ، شکستگی تعدادی از تیرک های برق در مناطقی از این شهرستان بویژه مرزن آباد شد .
وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و ترابری با شدت گرفتن باران در منطقه حاضر بودند ، اظهار داشت : اگر در بعد پیشگیری با همراهی نیروهای ستاد مدیریت بحران و مردمی این موضوع مدیریت نمی شد سیل خسارت های جبران ناپذیری به زیرساخت ها ، تاسیسات زیربنایی ، زمین های کشاورزی و نیز زندگی مردم این شهرستان وارد می کرد.
فرماندار چالوس گفت : با تشکیل نشست های مختلف ستاد مدیریت بحران از روزهای گذشته ، تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان آمادگی لازم در بعد پیشگیری از این بلای طبیعی را داشتند ، به نحوی که از عصر دیروز در پی تشدید بارندگی و طغیانی شدن رودخانه چالوس ، بالا آمدن سد سیاه بیشه و نیز سد انحرافی چالوس تمامی این نیروها در صحنه حضور داشتند.
زندی افزود : به محض برآورد میزان خسارت های وارده ناشی از سیل ، برای اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
وی همچنین با اشاره به گل آلودگی آب رودخانه چالوس از روستائیان و شهروندان بخش مرزن آباد خواست حتی المقدور در این روزها آب آشامیدنی را بجوشانند و یا آنکه از آب معدنی استفاده کنند تا خدای ناکرده مبتلا به بیماری نشوند.
بخش مرزن اباد با بیش از 100 روستا و یک شهر در مسیر جاده کندوان و فاصله حدود 30 کیلو متری جنوب شرقی چالوس قرار دارد.
فرماندارچالوس به ریزش سنگ در جاده چالوس واقع در پیچ آئینه اشاره کرد و ادامه داد : هم اکنون نیروهای راهداری مشغول پاکسازی این مسیر هستند و درپی پایداری هوا سعی می شود این مسیر تا پایان امروز به روی مسافران بازگشایی شود .
هم اکنون آب و هوای شهرستان چالوس نیمه ابری و دما 13 درجه بالای صفر است.
شهرستان چالوس با جمعیتی دست کم 130 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد .
7078 / 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.