به گزارش ایرنا، طبق آمار شرکت آب منطقه ای مازندران در پی بارندگی های اخیر دبی تمامی رودخانه های مازندران بویژه تلار، بابلررود، تجن ، چشمه کیله و حتی رودخانه های کوچک استان افزایش یافته و وضعیت سیلابی دارند.
بنابر این گزارش تاکید شده است که خطر ریزش کناره های رودخانه های بزرگ و کوچک همواره وجود دارد و از آنجایی که آئین سیزده بدر به همراه خانواده ها صورت می گیرد ،از عکس و فیلم گرفتن در کنار رودخانه ها و دامنه های کوه ها خود داری شود.
ریزش کوه و رانش زمین نیز از دیگر نکات مورد توجه مسئولان به طبیعت گردهاست که احتمال گیر افتادن خودرو ها در برخی از خیابان های فرعی که گل آلود و قابل تشخیص رانشی بودن نیست ، وجود دارد.
در همین راستا محمد آزاد فرماندار شهرستان رامسر از شهروندان و مسافران خواست تا از اطراق و بر پا کردن چادر در محور جواهرده و جنت رودبار خودداری شود.
وی افزود: با توجه به بارش شدید باران شب گذشته و امکان ریزش سنگ و کوه شهروندان و گردشگران در روز طبیعت به نکات مهم مکان اسکان و توقف خودروها دقت کنند.
وی تصریح کرد: مردم در 13 فروردین روز طبیعت از توقف در حاشیه رودخانه ها خود داری کنند تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود.
علی شادمان فرماندار نور نیز گفت که بیشتر رودخانه های بلده، چمستان و گلندرود نور همچنان حالت طغیانی دارد .
وی افزود: به علت بارش شدید برف و ریزش بهمن در محور بردون به بطاهر به طور کل راه ارتباطی این روستا مسدود و آب چند روستا به همین دلیل قطع شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به طغیانی بودن رودخانه ها خطر ریزش کوه بسیار بالاست.
فرماندار نور گفت : مسیر سیاه سنگ به بلده به دلیل ریزش برف به ارتفاع 2 متر در روزهای گذشته مشکلی برای عبور و مرور ندارد اما به دلیل لغزندگی مسدود شده ‌است.
وی تصریح کرد: شهروندان بدانند که رانش زمین در منطقه لاویج بخش چمستان و ریزش سنگ در گلندرود باعث شده تا این مسیرها خطرناک باشد.
فرماندار بابل نیز از شهروندان خواست در روز طبیعت از استقرار چادر و پارک خودروها در حاشیه رودخانه خود داری کنند.
ولی زاده با بالا بودن دبی آب رودخانه های بابلرود ، کلارود ، سجادرود اشاره کرد و گفت: مردم از گذاشتن خودرو در حواشی این مناطق خودداری کنند.
وی تصریح کرد: مردم حتی از ایستادن در حواشی رودخانه ها خودداری کنند و برای سلفی گرفتن ها جان خود را به خطر نیندازند.
جانشین فرمانده انتظامی مازندران نیز از شهروندان ومسافران استان خواست، با رعایت هشدارهای پلیس روزی خوش را برای خود و خانواده شان در روز طبیعت رقم بزنند .
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی گفت: برخورداری از مواهب الهی و جاذبه های گردشگری استان یکی از مهمترین موارد قابل توجه مسافران و گردشگران نوروزی برای سفر به استان مازندران است .
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: برای برخورداری مردم از این موهبت های الهی ، پلیس با اجرای طرح های انتظامی و اجرای گشت های هدفمند در تفرجگاه ها و مناطق گردشگری ، گام های موثری را در ارتقاء امنیت اجتماعی مردم و مسافران برداشته است .
وی با اشاره به تمهیدات و محدودیت های خاص ترافیکی در این روز به مردم توصیه کرد :ضمن رعایت هشدارهای انتظامی برای پیشگیری از سرقت منزل در زمان خروج از منزل، از پارک خودرو در محل های خلوت و خارج از نقطه دید خودداری کنند .
مفخمی همچنین به رانندگان خودرو ها و وانت بارها و موتورسیکلت ها توصیه کرد: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر از سوار کردن مسافر در قسمت بار اتومبیل خودداری کنند تا شاهد هرگونه حادثه تلخ در روز طبیعت نباشیم .
سرهنگ مفخمی به سیلاب بودن رودخانه های استان مازندران اشره کرد واز مردم خواست از برپا کردن چادر و اقامت در مسیر رودخانه ها و دامنه های کوه ها و نقاط پرتگاهی خودداری کنند .
مازندران دارای بیش از 120 رودخانه بزرگ و کوچک دارد .
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.