عبدالرضا سنگاری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : 38 پارک و تفرجگاه جنگلی در این منطقه آماده پذیرایی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است ، هرچند طبق پیش بینی هواشناسی در این روز شاهد بارندگی پراکنده هستیم ولی با این وجود به مسافران و گردشگران توصیه می شود نکات ایمنی را رعایت کنند.
جنگل‌های هیرکانی یا جنگل‌های شمال 1.9 میلیون هکتار وسعت دارد که 38 هزار و 127 هکتار آن در قالب پارک جنگلی مدیریت می شود.
وی افزود: مسافران و گردشگران از انداختن کبریت نیمه ‌افروخته و هرگونه مواد آتش‌زا، بطری و شیشه در داخل پارک‌های جنگلی اجتناب و در صورت لزوم آتش را فقط در اجاق‌های احداث شده روشن و سپس از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت : مردم نیز درصورت مشاهده آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ، مراتب را با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی این منطقه اطلاع دهند .
سنگاری همچنین با اشاره به ضرورت پرهیز از ریختن زباله در جنگل و مرتع اظهار داشت: در برخی مناطق از جمله پارک‌های جنگلی به گردشگران کیسهٔ زباله داده می‌شود.
وی، پرهیز از شستن خودرو و ورود آن به عرصه‌های جنگلی و ذخیره ‌گاهی و حفظ نظافت عمومی و همکاری با ماموران پارک‌های جنگلی را از دیگر توصیه‌های مهم برشمرد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر از مردم خواست از قطع هر گونه درختان و سرشاخه‌ها و برداشت خاک و خزه و نوشتن یادگاری بر روی درختان خودداری کنند.
سنگاری افزود : مسئولان پارک‌های جنگلی نیز به صورت روزانه آمار گردشگران را از تاریخ 25 اسفند 97 تا 17 فروردین 98 ثبت می‌کنند و جمع آمار، گویای تعداد دقیق مسافران و گردشگران نوروزی است و به اطلاع عمومی خواهد رسید.
وی گفت که از 25 اسفنده ماه سال 97 تاکنون دستکم 250 هزار نفر از پارک ها و جنگل ها دیدن کرده اند و متاسفانه به علت بدی آب و هوا این آمار نسبت به نوروز سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته است .
حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با 313 هزار هکتار جنگل و 197هزار هکتار مرتع، از رامسر تا رُویان را پوشش می دهد.
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.