به گزارش خبرنگار ایرنا ، تازه ترین گزارش ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نشان می دهد که تا پایان روز دهم فروردین بیش از 12 میلیون نفر شب اقامت گردشگران نوروزی در این استان ثبت شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در این باره به خبرنگاران گفت : تا دهم فروردین ماه 12 میلیون و 79 هزار و 619 نفر شب اقامت در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته 2 درصد رشد دارد.
سیف الله فرزانه افزود : همچنین از 27 اسفند ماه سال 97 تا دهم فروردین امسال 10 میلیون و 15 هزار و 86 نفر از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مازندران بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اقامت بیشتر گردشگران نوروزی را باعث رونق اقتصادی استان دانست و بر ضرورت برنامه ریزی همه جانبه برای افزایش میزان ماندگاری گردشگران در تمامی فصول سال تاکید کرد.
وی از فروش سه میلیارد و 500 میلیون تومان صنایع دستی در مازندران به عنوان بخشی از آورده گردشگری برای استان یاد و تاکید کرد : اگر چه همین آمار نشانگر ارتقای اقتصاد گردشگری در مازندران است ، ولی باید برای تمام فصول سال برنامه پایدار داشته باشیم .
فرزانه گفت : نمایشگاههای صنایع دستی کمک به هویت فرهنگی و فروش و بازاریابی است که نیاز به حفظ و احیا دارد ، ضمن این که حال پیشکسوتان صنایع دستی خوب نیست و انتظار داریم رسانه ها به این افراد که افتخار صنایع دستی کشور هستند بپردازند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران لازمه کسب درآمد از گردشگری را برنامه ریزی درست و درازمدت دانست و با اشاره به اجرای برنامه های مختلف از سوی کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر در تعطیلات نوروزی جاری ، گفت : تا روز گذشته بیش از 200 کنسرت در استان برگزار و از محل برگزاری آنها هفت میلیارد تومان درآمد کسب شده است.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.