فرماندار ساری گفت: تابه‌حال 3 هزار و 712 میلیارد ریال به اراضی، راه‌ها، باغات، تأسیسات زیربنایی، واحد‌های مسکونی و ... شهرستان خسارت واردشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباسعلی رضایی با اشاره به اینکه شهرستان ساری در روزهای پایانی سال 97 و ابتدایی سال دچار بحران برف در ارتفاعات، رانش زمین در مناطق میانی و سیل در پایین‌دست شد، گفت: 65 روستا در ارتفاعات شهرستان در محاصره برف قرار گرفتند و 35 روستا شهرستان ساری دچار آب‌گرفتگی شد.

وی با اعلام اینکه به 12 هزار و 260 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان خسارت وارد شد، تصریح کرد: 720 نقطه از جاده‌های فرعی و 135 نقطه از جاده‌های اصلی شهرستان دچار رانش، ریزش و انسداد شد.

فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه سیل و رانش و اخیر به یکهزار و 530 واحد مسکونی خسارت وارد کرده است، ادامه داد: تاکنون 135 واحد مسکونی در بحران اخیر دچار خسارت 100 درصدی شدند.

رضایی با اشاره به خسارات سیل به تأسیسات زیربنایی شهرستان، افزود: پل علوی‌کلا که مسیر تردد 12 روستا بود با تلاش شبانه‌روزی و در همان روزهای ابتدایی بازگشایی شد و برای روستاهای گلورد، سقندیکلا و 4 روستای دیگر آن مسیر، راه‌های جایگزین در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اقدام به‌موقع بنیاد مسکن در کسب گزارش و پرداخت خسارات، خاطرنشان کرد: از میزان هزار و صد و هفتاد و دو پرونده تشکیل‌شده 790 پرونده کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند و 350 پرونده نیز در حال بررسی میزان خسارت و پرداخت آن است.

رئیس ستاد مدیریت بحران مرکز استان مازندران با اعلام اینکه در شهرستان ساری یکهزار و 530 واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شدند، گفت: تاکنون 3 هزار و 712 میلیارد ریال به اراضی، راه‌ها، باغات، تأسیسات زیربنایی، واحد‌های مسکونی و ... شهرستان خسارت واردشده است.

فرماندار شهرستان ساری با تشکر از همدلی و حضور میدانی مسئولان در کنار مردم، خاطرنشان کرد: نیرو‌های مردمی و شهرداری‌ها، گروه‌های جهادی بسیج، پاسداران، هلال‌احمر، دهیاران و تمام دستگاه‌های خدمت رسان در کنار مردم منطقه با تلاش شبانه‌روزی در حال پاک‌سازی منظر شهرستان از آثار سیل هستند و با کسب رضایت ساکنین عملیات بازسازی و ساخت واحد‌های مسکونی آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.