به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیف الله فرزانه عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان در تنکابن افزود : این میزان صنایع دستی در حالی به فروش رفت که 12 شهرستان مرکزی و شرقی استان از اواخر اسفند پارسال دچار سیل شده بودند.
وی گفت : سیل امسال می توانست سفرهای نوروزی مردم را تحت تاثیر قرار دهد که خوشبختانه با تمهیداتی که صورت گرفته این مشکل برطرف گردید.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران آمار اقامت گردشگران از 28 اسفند تا نهم فروردین را 10 میلیون و 826 هزار شب اعلام کرد و اظهار داشت : در نوروز امسال 19 موزه دولتی و خصوصی میزبان مسافران بودند که تاکنون 118 هزار و 697 نفر بازدیدکننده داخلی و 454 نفر نیز خارجی بودند.
فرزانه با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و 632 مورد بازدید نظارتی از اقامتگاهها و مراکز گردشگری صورت گرفته است ، گفت : این میزان بازدید تاکنون بی سابقه بوده که در این زمینه 138 مورد تذکر و اخطار دریافت کردند.
فرماندار تنکابن هم در این جلسه کاهش تصادفات مهم ترین برنامه ستاد تسهیلات سفر شهرستان بیان کرد و گفت : خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته و با استفاده از همه ظرفیت های شهرستان تاکنون هیچ تصادف منجر به فوت در شهرستان نداشتیم در حالی که درتعطیلات نوروز سال گذشته شاهد فوت چندین نفر بر اثر تصادف بودیم.
سید امیر حسینی جو همچنین با اشاره به حضور چشمگیر مسافران و گردشگران گفت : امسال خوشبختانه 26 واحد بوم گردی شهرستان پر بوده از مسافران و گردشگرانی که روستا گردی را مقصد خود انتخاب کرده بودند.
وی با اشاره به تولید روزانه 260 تن زباله در شهرستان گفت : این زباله ها بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به صورت مرتبط جمع اوری در در مکان مورد نظر تخلیه می شدند.
در این جلسه معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ، مسئولان استانی و فرمانداران شهرستانهای غرب ماندران حضور داشتند.
همچنین در این جلسه بر ساماندهی و ارتقای گردشگری تاثیرگذار بر اقتصاد منطقه با استفاده از ظرفیت های مختلف سمن ها تاکید شده است.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.