پارک جنگلی 365 هکتاری جوارم که در مسیر جاده مواصلاتی تهران به مازندران قرار دارد یکی از پارک های جنگلی پرتردد مسافران و هم استانی ها در طول ایام سال است .
یدالله داودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این پارک جنگلی که همواره در تعطیلات بویژه تعطیلات نوروزی میزبان مسافران زیادی بود در نوروز امسال امکان حضور افراد در این پارک وجود نداشت .
وی گفت : به دلیل رانش زمین در چند نقطه ، جاده آسفالته درون این پارک جنگلی مسدود شد و امکان تردد خودروها در آن وجود نداشت و برای پاکسازی مسیر و همچنین احتمال رانش زمین در مابقی مسیرها ، این پارک جنگلی تا اطلاع ثانوی و برای ایمنی افراد تعطیل است .
داودی با اشاره به اینکه مازندران 26 پارک جنگلی به وسعت حدود هفت هزار هکتار دارد ، افزود : علاوه بر سیمای جنگلی قرار داشتن امکانات و زیر ساخت های رفاهی در این نوع پارک ها باعث شده تا حجم زیادی از مسافران به این مناطق بیایند .
وی اضافه کرد : برای ایجاد زیر ساخت ها در پارک های جنگلی این مجموعه ها به بخش خصوصی و شهرداری ها واگذار شده است که اکثر این پارک ها به شهرداری های مازندران واگذار شد .
ایجاد پارک های جنگلی برای استفاده مسافران از فضایی محدود و مشخص شده از عرصه های منابع طبیعی همسو و همگام با چهارچوب های زیست محیطی و منابع طبیعی به شمار می رود موضوعی که مسئولان منابع طبیعی مازندران از آن به عنوان کنترل لجام گسیخته گردشگری در جنگل ها نام می برند .
سابقه ایجاد اینگونه فضاها در مازندران به ایجاد و ساخت پارک جنگلی سعیدی آشتیانی به وسعت 3 هزار و 600 هکتار در شهرستان نور در سال 1351 بر می گردد فضایی که در سال های دهه 80 با رونق گرفتن واگذاری این عرصه ها به بخش خصوصی و شهرداری ها به تعداد 26 پارک افزایش یافته است .
مازندران با حدود 24 هزار کیلومتر مربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر اداره می شود .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.