به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن روحانی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران که در سال اجتماعات استانداری در ساری برگزار شد ، افزود : سیل اخیر عظمت و وحدت مردم با توجه به تمامی مشکلات چشم دشمنان مردم نظام و انقلاب و ملت کور کرد .
وی ادامه داد: دشمنان از این اتفاق طبیعی به عنوان شکاف میان مردم استفاده کردند که خوشبختانه در حادثه اخیر تمامی مردم با هر نگرشی پای کار آمدند.
رئیس جمهوری گفت : دشمنان پس از ناامیدی در تحریم های ظالمانه 13 آبان دست به دامن سیل شدند و اکنون سیاست سیل سواری و ایجاد نفاق با استفاده از حوادث سیل را به جد دنبال می کنند .
دکتر روحانی سیل اخیر را شکستی دوباره پس از 13 آبان برای دشمنان عنوان کرد و افزود : مردم به خوبی می داندند که ساکنان کاخ سفید دشمنی کینه توز هستند که چهار دهه در حال ضربه زدن به ملت ایران هستند و با همه ابزارهای خود در حال ایجاد شکاف میان مردم هستند.
** سیل اخیر نمایش وحدت ملت ایران بود
دکتر روحانی همچنین گفت : سیل اخیر نمایشی عظیم برای نشاندادن وحدت و عظمت ملت ایران در مقابله با مشکلات در تمامی دوران است.
وی با بیان اینکه روزهای سختی بر مردم گذشت ، افزود : این حوادث سخت بود اما این حادثه سخت، بزرگی ملت ایران را اثبات کرد .
رئیس جمهور چهره گشاده مردم علارغم تمامی مشکلات را تحسین بر انگیز توصیف کرد و اظهار داشت : امروز دولت خود را از مردم جدا نمی داند و خود را در سختی ها همراه و پشتیبان مردم می داند.
وی افزود : ملت و دولت در کنار هم قرار دارند و این دولت نیز خود را جدای از ملت نمی داند، چرا که دولت با رای میلیونی ملت بر سر کار آمده است.
دکتر روحانی گفت : دولت و رئیس جمهوری بدون پشتوانه آرای ملت اعتباری نخواهد داشت و این پشتبانی ملت و دولت است که می توانیم در برابر سختی ها به خصوص تحریم پیروز شویم.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: به هر حال ما در جریان فشاری که به ملت از ناحیه تحریم و گرانی ها وارد می شود قرار داریم و برای کاهش این التهابات نیز تلاش می کنیم .
دکتر روحانی اضافه کرد : به هر حال مسئولان تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به ملت به کار گرفته اند و ممکن است در برخی جاها نیز این خدمات کم و کاستی هایی داشته باشد.
رییس جمهوری تاکید کرد : آمریکا با تحریم و فشار به جمهوری اسلامی ایران به دنبال جداسازی ملت و دولت از یکدیگر بود که خوشبختانه با هوشیاری ملت این توطئه دشمنان با شکست مواجه شده است.
وی تصریح کرد: امروز عظمت ملت ایران ، تحریم آمریکا را با شکست مواجه کرده است و خروج آمریکا از برجام نشان داد که این کشور دوست ملت ایران نیست و علت اصلی این خروج و برگشت تحریم ها که صرفا از حمایت صهیونیست ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه برخوردار است ، برای شکست عظمت ملت ایران بود.
رئیس جمهوری اضافه کرد: آمریکا در توطئه اخیرش در خروج از برجام و تحریم عیله ملت ایران با شکست مواجه شده است و افتتاح بزرگترین پروژه های عمرانی کشور در سال گذشته نشان از شکست این تحریم دارد.
دکتر روحانی با اشاره به افتتاح بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین و خودکفایی کشور در این حوزه ، گفت: افتتاح این پروژه عظیم که کشور را از واردات بنزین بی نیاز کرد نشانگر شکست پروژه تحریمی آمریکاست که با ایستادگی ملت ایران و همکاری با دولت رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: البته برخی از شرایط موجود به دنبال سوء استفاده هستند و این اقلیت کوچک نیز از این فرصت ها استفاده می کنند و قوه قضاییه و سایر دستگاههای نظارتی با این سوء استفاده گران برخورد می کنند.
رئیس جمهوری اضافه کرد: تمام دستگاههای نظارتی اعم از قوه قضاییه ، سپاه و نیروهای امنیتی در حال برخورد با فرصت طلبان هستند و این فرصت طلبی گروه اقلیت نیز اختصاص به کشور ما ندارد و این در تمام کشورها وجود دارد.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دولت در هر صورت خود را مصمم به خدمتگزاری به مردم می داند و این سختی ها را تحمل می کند و با سعه صدر با این مسایل برخورد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: ملت ایران در روزهای سختی که وجود دارد با سعه صدر و بزرگواری تحمل می کنند و دولت نیز در حد مقدوراتش کمک خواهد کرد و این کمک ها با وجود محدودیت های مالی به دلیل تورم بیشتر شده است.
رئیس جمهوری اضافه کرد: دولت برای کمک به خسارت دیدگان کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت را مصوب کرد تا بتواند بار دوش ملت را کمی کاهش دهد.
** در حادثه سیل هیچکس نباید خود را تبرئه کند
رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیل اخیر هشداری از طبیعت به ملت ایران بود، افزود: در این حادثه طبیعی که بخشی از آن ریشه در اشتباهات گذشتگان است ، هیچ گروه و مسئولی، حتی دولت نمی تواند خود را تبرئه کند.
دکتر روحانی افزود : سیل اخیر هشدار طبیعت به ما بود که دستکاری در طبیعت چه تاثیری بر مردم خواهد داشت .
وی ادامه داد: در این حادثه تمامی مردم و مسئولان کشور باید خود را مسئول بدانند و مقسر یابی و تبرئه خود هیچ مسکلی از مردم حل نخواهد کرد.
رئیس جمهور گفت : سیلاب اخیر ریشه در دهها سال خطاکاری و دستکاری در طبیعت دارد . این سیلاب انتقام طبیعت بود که باید تمام کشور و مسئولان و مردم این پیام را دریافت کرده باشند.
7335/6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.