به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اسماعیلی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران که با حضور رئیس جمهوری در ساری برگزار شد ، افزود : این در حالیست که چنین اعتبار ویژه برای ساماندهی رودخانه های استان گیلان مصوب شده است.
وی گفت : در حالی ساماندهی رودخانه های مازندران اعتبار ندارد که سالانه حداقل 2 بار این استان بر اثر وقوع سیل با خسارت های جدی مواجه می شود.
اسماعیلی تصویب اعتبار ویژه برای ساماندهی رودخانه ها را مهم ترین مطالبات مردم این خطه شمال کشور بیان کرد.
** تخصیص اعتبار برای سدهای نیمه تمام
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تخصیص اعتبار برای اتمام سدهای نیمه تمام را از دیگر مطالبات مردم مازندران برشمرد و گفت : هم اکنون حدود 10 سد نیمه کاره در این استان وجود دارد که اتمام این سدها می تواند در کاهش وقوع سیل موثر باشد.
اسماعیلی افزود : اگر 10 سد فعال استان با ظرفیت حدود 400 میلیون متر مکعب نبود، امکان وقوع خسارت بیشتر ناشی از سیل در استان وجود داشت.
وی آزادسازی حریم رودخانه ها را از راهکارهای مهم برای پیشگیری از وقوع سیل دانست و خواهان تخصیص اعتبار در این زمینه شد.
مازندران 120 رودخانه با حریم 7 هزار کیلومتری دارد که طبق آمار حد ود 6 هزار کیلومتر از این حریم رودخانه ای به صورت غیرمجاز تصرف شد.
** جبران خسارت های بخش کشاورزی
اسماعیلی با اشاره به خسارت 5 هزار و 500 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی این استان گفت: تاکنون برای جبران خسارت های ناشی از سیل به بخش کشاورزی اعتباری اختصاص داده نشد و امیدواریم که دولت برای این حوزه نیز اعتبار ویژه ای را در قالب بلاعوض و وام ارزان قیمت مصوب کند.
وی تسریع در ساخت مسکن خسارت دیده ناشی از سیل که در این استان به 6 هزار 340 واحد رسید را از دیگر مطالبات خسارت دیدگان بیان کرد.
در سال جاری براثر وقوع دو سیل مهر ماه و اسفند ماه 97 حدود 20 هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.