به گزارش خبرنگار ایرنا ، تازه ترین آمار ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نشان می دهد که اقامت شبانه گردشگران نوروزی در این استان از 27 اسفند تا پایان روز ششم فروردین 2 درصد نسبت به مدت مشابه تعطیلات نوروزی سال پیش کاهش یافته است.
این در حالی است که گزارش همین ستاد در دوره زمانی 27 اسفند سال پیش تا پایان روز سوم فروردین امسال از افزایش حدود 13 درصدی ورود و اقامت شبانه گردشگران نوروزی حکایت داشت.
مازندران از 26 اسفند با سیل و سیلاب کم سابقه طی چهار دهه گذشته مواجه شد و بحران ناشی از آن هم تا چهارم فروردین به صورت جدی ادامه داشت و از پنجم فروردین تا حدودی فروکش کرد و هم اکنون در حال بازگشت به شرایط عادی است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران عصر امروز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل این ستاد با اعلام کاهش اقامت شبانه گردشگران در استان ، گفت : در مجموع تا پایان روز ششم فروردین امسال هفت میلیون و 366 هزار نفر شب اقامت گردشگران نوروزی در مازندران ثبت شد که 2 درصد کمتر از مدت مشابه نوروز سال پیش است.
** افزایش 17 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری
سیف الله فرزانه در عین حال از افزایش 17 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد و گفت : در این مدت پنج میلیون و 329 هزار نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری اعم از طبیعی و غیرطبیعی مازندران بازدید کردند.
وی با اعلام این که 84 هزار 615 نفر هم از موزه های استان بازدید کردند ، افزود : 387 نفر از بازدید کنندگان موزه های مازندران گردشگران خارجی بودند.
فرزانه آمار بازدید از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران را هم در این مدت 377 هزار و 910 نفر اعلام کرد.
وی از روستاهای مازندران به عنوان یکی از مهم ترین مقصد گردشگران نوروزی یاد کرد و گفت : از 27 اسفند سال قبل تا روز گذشته علاوه بر اقامت یک میلیون و 365 هزار نفر شب گردشگر نوروزی در روستاهای استان ، 813 هزار و 395 گردشگر هم از این مناطق بازدید کردند.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.