دکتر محسن اعرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در روزهای ابتدایی وقوع سیل به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی در یکی از مناطق سیلزده حدود یکهزار و 500 نفر به بیماری اسهال مبتلا شدند که با ورود بموقع پزشکان ، بیماری تحت کنترل قرار گرفت.
وی گفت : هم اکنون با تلاش شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری ، آب آشامیدنی بهداشتی در دسترس سیلزدگان است و مشکلی برای تامین آب شرب و رفت و روب وجود ندارد.
** بقای گل و لای و احتمال ابتلاء به بیماری
دکتر اعرابی مهم ترین نگرانی در مورد مناطق سیلزده استان برای روزهای آینده را باقی ماندن گل ولای در این مناطق برشمرد و توضیح داد : احتمال می رود در بین گل و لای ، لاشه حیوانات اهلی و وحشی نیز وجود داشته باشد که عدم پاکسازی این گل و لای می تواند احتمال شیوع برخی بیماری ها را افزایش دهد.
وی افزود : اگر چه به نظر می رسد این روزها پاکسازی گل و لای از معابر عمومی و سکونتگاههای سیلزدگان به صورت جدی در دستور کار اصلی نیروهای امدادی و مردمی قرار داشته باشد ، ولی بهترین راهکار برای جلوگیری از احتمال بروز بیماری در مناطق سیلزده ، علاوه بر تسریع در پاکسازی گل و لای از مناطق حادثه دیده ، رعایت بهداشت فردی از سوی سیلزدگان باشد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خانوارهای سیلزده توصیه کرد تا به هشدارهای بهداشتی و پزشکی نیروهای مستقر در منطقه توجه جدی داشته باشند و در صورت بروز نشانه هایی از بیماری از جمله اسهال ، فوری به مراکز درمانی مستقر مراجعه کنند.
وی گفت : نیروهای بهداشتی و درمانی از بدو وقوع سیل در منطقه حضور فیزیکی دارند و در مراکز درمانی نیز امکانات و تجهیزات برای پذیرش احتمالی بیماران مهیاست.
بر اثر وقوع سیل اواخر اسفند ماه 97 در مازندران به حدود 6 هزار و 300 واحد مسکونی ، آب و برق ، گاز و راههای 700 روستا خسارت وارد شد.
خسارت ناشی از سیل و سیلاب به بخش های مختلف در مازندران بیش از 13 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
این دومین سیل پس از مهر ماه سال 97 است که مازندران را تحت تاثیر قرار می دهد به طوری که بر اثر این دو حادثه بلایای طبیعی حدود 20 هزار میلیارد ریال به مازندران خسارت وارد شد.
سیل پیشین در اواسط مهر ماه 97 در شهرستان های غرب مازندران رخ داد به طوری که هفت هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی این منطقه خسارت وارد کرد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.