بارش باران شدید در روزهای آخر سال گذشته، موجب بروز خسارت فراوان رد بخش های مختلف زیربنایی، جاده سازی ها و کشاورزی و حتی منازل مسکونی مازندران شد و این خسارت در شرق مازندران 330 میلیارد تومان برآورد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از شرق مازندران، سیل 27 اسفندماه سال گذشته در بخش های مختلف استان مازندران، درست در زمانی که همه برای نوروزی بدون دغدغه و آغازی سالی پر از آرامش آماده می شدند؛ به ناگاه موجب بروز مشکلات اساسی برای مردم مناطق مختلف این استان شد.

مردم شهرستان های سیمرغ، بابلسر، نکا، بهشهر، گلوگاه، ساری، جویبار، سوادکوه و بسیاری از روستاهای منطقه دچار خسارت های فراوان شده و یکهزار منازل مسکونی شهری و روستایی مازندران از 20 تا 100 درصد خسارت دیده است.

در شرق مازندران هم سیل به تاسیسات مختلف زیرساختی و جاده ای و بخش هایی از کشاورزی و بخش عمده ای از مسکن شهری و روستایی شرق مازندران وارد کرد..

میزان خسارت سیل اخیر در شهرستان های مختلف شرق استان مازندران در بهشهر، نکا و گلوگاه حدود 330 میلیارد تومان برآور شده که این خسارت در بخش‌های مختلف تاسیسات برق، آب، گاز، منازل مسکونی، دام و طیور، باغات ، راه و جاده برآورد شده است.

است براساس این گزارش و بنابر اعلام فرمانداران شرق مازندران، حدود 500 واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان های نکا و گلوگاه خسارت دیده است.

فرماندار گلوگاه میزان خسارت وارد شده به مسکن شهری و روستایی را بیش از 8 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از 300 واحد مسکونی شهری و روستایی گلوگاه در سیل اخیر دچار خسارت شده است.

محمدرضا تباکی با اشاره به خسارت 48 میلیارد تومانی به بخش های مختلف شهرستان گلوگاه در سیل اخیر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: این خسارت ها در بخش زیربنایی 22 میلیارد تومان، در بخش مسکن شهری و روستایی 8 میلیارد و 500 میلیون تومان و در بخش کشاورزی و دام و طیور 17 میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار نکا هم با اشاره به خسارت 180 میلیارد تومانی سیل در بخش های مختلف شهرستان نکا، افزود: بیش از 50 درصد خسارت وارد شده در بخش کشاورزی بوده است.

عبدالجواد توحیدی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: ستاد مدیریت بحران در شهرستان نکا همچون سایر نقاط استان مازندران از همان دقایق اولیه بارش باران برای سیل بسیج شدند؛ اما حجم مشکلاتناشی از این سیل فراوان بود و رانش زمین از مشکلات فعلی روستاهای ماست.

وی گفت: با توجه به گستردگی کار در مدیریت بحران، اکنون آرامش نسبی در شهرستان ایجاد دشه است اما همچنان رانش زمین تهدید منطقه است و تیم های مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

فرماندار بهشهر هم با اشاره به خسارت 100 میلیارد تومانی سیل در این شهرستان یادآور شد: بیش از 60 میلیارد تومان از این خسارت به بخش کشاورزی، دام و طیور و تاسیسات زیربنایی این بخش بوده است.

هادی خنجری با اشاره به  خسارت سیل به 150 واحد مسکن شهری و روستایی افزود: 35 میلیارد تومان در بخش مسکن روستایی خسارت به شهرستان وارد شد و مابقی خسارت در بخش جاده، راهها، ابنیه و تاسیسات و زیرساخت ها بود.

با توجه به فروکش کردن سیل و بارش باران در استان مازندران در نقاط مختلف استان مازندران، همچنان رانش زمین و ریزش کوه در مناطق مختلف کوهستانی دور از انتظار نیست و افراد برای تردد در محورهای کوهستانی نکات ایمنی را رعایت و با امکانات و تجهیزات کامل تردد کنند.

تامین مواد غذایی، لباس و پاکسازی معابر، کانال ها و گل و لای از منازل روستایی از نیازهای مهم مناطق مختلف مازندران است که با وجود نیروهای مختلف مردمی، مسئولان و نیروهای جهادی در حال انجام است و کف کش و امکانات برای تخلیه آب از منازل و معابر از نیازهای مهم است.

1300 میلیارد تومان خسارت کلی سیل به مازندران است که نیمی از این خسارت به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.