به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مجید عبدالهی افزود: با توجه به شدت بارش ها در مدت زمان کم و جاری شدن سیل، تاسیسات آبرسانی روستایی در 14 شهرستان و حتی تجهیزات انبار مرکزی شرکت آبفار در شهر سورک آسیب دید.
وی بیشترین خسارت سیل را به تاسیسات آبرسانی مشترکان در شهرستان های ساری، بهنمیر و سیمرغ اعلام کرد.
عبدالهی ادامه داد: سیل سبب تخریب 47 کیلومتر خطوط انتقال و 10 کیلومتر شبکه توزیع، از مدارخارج شدن 31 دستگاه الکتروموتور و پمپ، تخریب 39 دستگاه سیستم اتوماسیون، تخریب و رسوب 18 حلقه چاه و بهسازی 25 دهنه چشمه، تخریب و رسوب 982 حوضچه شیرآلات همچنین تخریب 225 دستگاه شیرآلات برقی و مکانیکی، آب گرفتگی 4 دستگاه دیزل ژنراتور، تخریب3 کیلومتر راه دسترسی به تأسیسات و چشمه ها ، 544 فقره شکستگی در خطوط انتقال و شبکه توزیع و تخریب و رسوب 15660 دستگاه کنتور خانگی شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در خصوص اقدامات انجام شده در بحران سیل گفت: به دلیل تجربه شرکت در حوادث و بحران های قبلی و آمادگی در خدمات رسانی به روستاها پس از حوادث و بحران ها، این شرکت در همان لحظات اولیه وقوع سیل با تجهیز امکانات فنی و لجستیکی، اعزام 40 اکیپ عملیاتی رفع حوادث و اتفاقات و ارسال 17 دستگاه تانکر سیار و نیز فعال سازی دستگاه بسته بندی آب به یاری مردم در مناطق سیلزده شتافت.
وی توضیح داد: در همان روز اول آب شرب بیش از 221 روستای منطقه به صورت موقت برقرار و آب آشامیدنی بقیه روستاها هم طی 4 روز به طور کامل برقرار شد.
وی افزود: به دلیل کدورت بالای آب سد البرز و عدم امکان تأمین آب شرب مشترکین شهرها و روستاهای گروه الف و کمبود 500 لیتری آب این منطقه تعدادی از روستاها با کمبود آب مواجه هستند اما در حال حاضر مقداری از آب مورد نیاز با برداشت از تراز بالایی سد تامین شده است.
عبدالهی با اشاره به شرایط ناپایدار مناطق و مسیرهای انتقال و توزیع آب گفت: با توجه به وصل موقت آب تعدادی از روستاها و احتمال ایجاد اختلال و قطعی آب، در حال حاضر تا ثبات شرایط جوی و مرتفع شدن مشکلات، تمامی نیروهای امدادی با تجهیزات و امکانات لازم در حال آماده باش و در تلاش هستند تا آبرسانی به حالت کاملا پایدار برقرار شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در حادثه سیل اواخر اسفندماه در مازندران به 6 هزار و 200 واحد مسکونی، مزارع کشاورزی، تاسیسات زیربنایی از جمله راهها حدود 13 هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد.
طبق بررسی های صورت گرفته سیل به 9 شهر و 260 روستای استان مازندران خسارت زده است.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.