به گزارش خبرنگار ایرنا در حادثه سیل اواخر اسفندماه در مازندران به 6 هزار و 200 واحد مسکونی، مزارع کشاورزی، تاسیسات زیربنایی از جمله راهها حدود 13 هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد.
طبق بررسی های صورت گرفته سیل به 9 شهر و 260 روستای استان مازندران خسارت زده است.
سید رحیم بخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور بازگشت روحیه و جبران فعالیت های کشاورزی از جمله دامداری، قالی بافی، زنبور داری و صنایع دستی سیل زدگان، این نوع تسیهیلات به آنان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای طرح های مشمولان بهزیستی و کمیته امداد که دچار خسارت سیل شده اند نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: وام روستایی نیز با کارمزد 6درصد با عاملیت چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به سیل زدگان پرداخت می شود.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت: دهیاران و بخشداران با کمک همکاران معین مستند سازی و آمار دقیق فعالان مشاغل خانگی و تولید را شناسایی تا در اسرع وقت اشتغال در مناطق سیل زده استان احیاء شود.
بخشی از روسای ادارات بهزیستی و کمیته امداد خواست تا با محوریت فرمانداری سریعا اسامی واجدین شرایط دریافت کنندگان تسهیلات اشتغالزایی را اعلام کنند.
بر اساس آمار حدود 250 هزار نفر در مازندران تحت پوشش بهزیستی و تعداد مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد استان نیز 72 هزار نفر هستند.
وی میزان تسهیلات اشتغالزای روستایی استان مازندران حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان حدود چهار درصد مجموع اعتبارات اشتغالزای روستایی کشور است.
بخشی گفت که در مازندران هشت هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزای روستایی شدند که حدود سه هزار متقاضی واجد شرایط هستند.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.