مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : سیل 8 میلیارد و 600 میلیون تومان به بناهای تاریخی و زیر ساخت های گردشگری استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف‌الله فرزانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به سیل اخیر و آسیب آن به بناهای تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری از برآورد خسارت هشت میلیارد و 600میلیون تومانی خبر داد.

وی افزود: پل تاریخی شاهپور شیرگاه، ساختمان شهربانی و گمرک بابلسر، حمام تاریخی گلوگاه، عمارت افغان‌نژاد بهشهر، سایت موزه گوهرتپه، مقبره ابن شهر آشوب و پل و حمام تاریخی فرح‌آباد، منطقه تفریحی توسکاچشمه، دریای آرام گلوگاه و منطقه نمونه گردشگری جوارم برخی از بناها وسایت‌های گردشگری است که آسیب دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به اقامت 6میلیون و 543 هزار و 780 نفر شب مسافر در مازندران از 27 اسفند تا پنجم فروردین اشاره کرد و افزود: چهار میلیون و 656 هزار و 882 نفر از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان در این بازه بازدید کرده‌اند.

فرزانه از دو هزار و 794 مورد بازدید کمیته نظارت و ارزیابی از واحدهای پذیرایی و اقامتی و بهداشتی و غیره خبر داد که 70 مورد آن به تذکر ختم شد.

وی تأکید کرد که تعرفه‌های مربوط به واحدهای پذیرایی را میراث فرهنگی تعیین می‌کند و در صورت عدم رعایت آن‌ها، تعزیرات برخورد می‌کند.

فرزانه همچنین به 19 سایت‌موزه دولتی و خصوصی فعال در مازندران اشره کرد و گفت: 70 هزار و 598 نفر از این موزه‌ها بازدید کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.