محمد محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با تشدید سامانه بارشی ، هم اکنون شاهد بارش باران در محورهای مختلف بخش هزارجریب و دیگر نقاط کوهستانی نکا هستیم که به دنبال خود آب شدن برف را هم در پی دارد و همین عامل باعث شدت یافتن روان آب در اراضی شده و احتمال رانش خاک های سست را افزایش داده است.
وی گفت : از همان ابتدای بارش باران و برف در 28 اسفند ماه سال گذشته، شاهد رانش در محورهای مختلف نکا بودیم که با فوریت وارد کار شده و بهینه سازی در برخی از محورها در دستور کار قرار گرفت و تردد عادی شد ، اما در برخی از محورها ناچار به تعریف جاده جایگزین شدیم.
بخشدار هزارجریب افزود : مسیر صفرمیان و پوروا از جمله مسیرهای هزارجریب است که به دلیل رانش زمین از 28 اسفند ماه تاکنون مسدود است و ناچار به بازگشایی مسیر جایگزین برای این محور شدیم.
محمدیان گفت : برای تردد اهالی روستاهای مسیر صفرمیان و پوروا ، مسیر ' کامشی چشمه ' از سد گلورد به ' لایی ' بازگشایی شد و تردد از این محور انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تشدید سامانه بارشی، موجب بروز رانش در برخی از محورهای جدید شد ، توضیح داد : در این راستا روستای ولامده در معرض رانش شدید قرار گرفت و بخشی از خانه های روستایی و دامداری تخلیه شد.
محمدیان گفت : احتمال خطر رانش و آسیب رسانی به مسکن روستایی و دامداری ها در روستای ولامده وجود داشت که ستاد مدیریت بحران اقدام به تخلیه بخشی از مسکن های روستایی از سکنه و تخلیه دامداری ها از دام شد.
وی با اشاره به تخریب پل روستای ' چرمی' افزود: این پل بعد از روستای 'سوچلما' در بخش هزارجریب نکا واقع شده است که براثر بارش باران و شدن فشار وارد آمده به این پل تخریب و همچنان از عصر امروز تاکنون راه دسترسی به حدود 10 روستای این محور مسدود است.
براثر وقوع سیل یکشنبه شب هفته گذشته در مازندران به حدود 200 روستا و چندین هزار دهنه کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیرساختی خسارت وارد شد.
همچنین سیل راه، آب، برق و گاز بیش از 200 روستای مازندران را قطع کرد که براساس گزارش رسمی تاکنون حدود 80 درصد از اثرات ناشی از سیل در استان پاکسازی شد.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.