محمد محمدیان عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با بارش موج جدید باران در منطقه و آب شدن برف؛ شاهد جاری شدن حجم بالایی از سیل در منطقه بودیم که با شکسته شدن پل روستای چرمی راه دسترسی به 10 روستای بالادست مسدود شد.
وی افزود: روستاهای کفرات، چرمی، سارم و ارم و روستاهای مسیر در این شکستگی و افتادن پل مسدود شد که با برنامه ریزی جاده دسترسی کچپ محله به آکرد برای تردد افراد آماده سازی می شود.
معاون فرماندار نکا همچنین گفت: با توجه به بارش باران و اب شدن برف، شاهد رانشی شدن در مسیر روستای 'ولامده' بودیم که هشدارهای لازم داده شد و نسبت به تخلیه بخشی از دامداری ها و امن کردن مسیر اقدام شد.
محمدیان در خصوص راههای ارتباطی دیگر نقاط و محورهای مواصلاتی هزارجریب یادآور شد: تردد در مسیر صفرمیان و پوروا به دلیل رانش به کندی انجام می شود و جاده جایگزین گلورد به لایی اماده شده است و محورهای مختلف دیگر تردد به دلیل بارش باران، لغزندگی و احتمال رانش به کندی در حال انجام است.
وی گفت: تنها آب شرب و مصرفی روستای برفام نکا قطع است و با تلاش همه جانبه برق و آب روستاها وصل شده است.
معاون فرماندار نکا افزود: افراد از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده، امکانات و تجهیزات و آذوقه به همراه داشته باشند و با توجه به هشدارهای مختلف مبنی بر وجود خطر ریزش کوه، بهمن و رانش، دو روز آینده 5 و 6 فروردین ماه را از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
براثر وقوع سیل یکشنبه شب هفته گذشته در مازندران به حدود 200 روستا و چندین هزار دهنه کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیرساختی خسارت وارد شد.
همچنین سیل راه، آب، برق و گاز بیش از 200 روستای مازندران را قطع کرد که براساس گزارش رسمی تاکنون حدود 80 درصد از اثرات ناشی از سیل در استان پاکسازی شد.
سیل آخر زمستان در استان مازندران موجب فوت 5 تن از هموطنان ما در این استان شد.
/1899/7332
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.