به گزارش خبرنگار ایرنا ، سامانه بارشی اواخر اسفند ماه پارسال بیشترین تاثیر را در مرکز و شرق مازندران داشت به گونه ای که در کمتر از 48 ساعت بیش از 200 میلی متر در بعضی مناطق باران بارید که سبب جاری شدن سیل و سیلاب و ایجاد خسارت گسترده در 12 شهرستان شد.
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران با اعلام این که فعالیت سامانه جدید بارشی از عصر دیروز وارد استان شد و ابتدا غرب مازندران را تحت تاثیر قرار داد ، گفت : این سامانه بارشی همچنان به فعالیتش ادامه خواهد داد و به تدریج تمامی مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
سعید غلامپور افزود : این سامانه بارشی که طی روزهای آینده نیز در مازندران فعالیت می کند باعث می شود تا اواخر روز چهارشنبه نیز هوای استان در مناطق جلگه ای بارانی باشد .
وی ادامه داد : میزان و شدت این بارندگی ها در مناطق شرقی و مرکزی به نسبت مناطق غربی کمتر خواهد بود .
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در توصیف این سامانه بارشی گفت که فعالیت این سامانه تا ظهر هر روز به صورت باران متناوب و پراکنده است اما بعد از ظهرها این سامانه فعال تر می شود و به صورت بارش مداوم خواهد بود .
وی اضافه کرد : البته فعالیت این سامانه بارشی در مناطق غربی مازندران به صورت بارش مداوم در طول روز خواهد بود .
غلامپور با تاکید بر این که سامانه فعلی به نسبت سامانه بارشی هفته گذشته از شدت و میزان کمتر بارش برخوردار است ، ادامه داد : اما با توجه به گرمای 2 روز اخیر و آب شدن برف های مناطق کوهستانی استان های همجوار همچون تهران و خودِ مازندران ، سیلابی شدن مسیر رودخانه ها دور از انتظار نیست .
وی به مسافران و مردم مازندران توصیه کرد از اتراق کردن در حاشیه رودخانه بپرهیزند چرا احتمال سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد .
کارشناس هواشناسی مازندران گفت : همچنین ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان مه آلود و برفی خواهد بود .
وی همچنین از ورود سامانه جدید بارشی از روز جمعه این هفته به استان خبرداد و گفت : در حال حاضر نقشه ها و الگوهای هوا نشان می دهد سامانه جدید بارشی وارد استان خواهد شد .
غلامپور تاکید کرد : البته با توجه به اینکه بهار ، هوای متغییر و پیش بینی نشده ای دارد احتمال دارد نقشه ها و الگوهای هواشناسی تغییر بکند .
کمینه و بیشینه دمای هوای ساری مرکز مازندران برای امروز 8 و 13 درجه سانتی گراد پیش بینی شد که به نسبت روز گذشته که بیشینه این شهر 19 درجه بود کاهش 6 درجه ای هوا را شاهد هستیم .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.